Британска компания за онлайн продажба на билети стъпва в България

Инвестицията ще надхвърли 1 млн. лв., а страната е избрана за базиране на целия проект

Британската ИТ компания Viafik започва проект за създаване и внедряване на дигитална платформа в България, която ще обединява всички транспортни средства на едно място и ще дава възможност за купуване на билети онлайн за тях. Това съобщава Министерството на икономиката.

Инвестицията ще надхвърли 1 млн. лв., а страната е избрана за базиране на целия проект и неговото управление, като той ще обхване няколко държави в региона. Това е обявило ръководството на компанията на среща със заместник-министъра на икономиката Александър Манолев.

Кент Мосбек, директор на компанията, е обяснил, че се предвижда дигиталната система да бъде внедрена в пет държави – България, Унгария, Сърбия, Румъния и Хърватия, като проектът ще започне от автобусните превози. По думите му след анализ те са избрали целият проект да бъде разработен и управляван от България заради много високото ниво на специалистите в ИТ сектора. Те ще бъдат базирани във Варна, а плановете са им до средата на тази година услугата им да се предлага за българските потребители.

Сегашният фокус на дигиталната система е основно върху междуградските и международните автобусни пътувания. Чрез платформата потребителите ще могат да купуват билети за автобусните направления изцяло онлайн без промяна в крайната цена и ще могат да предоставят билета си дигитално на мобилния си телефон или друго устройство на водача. По този начин ще се спести време, консумативи и др. От британската компания вече са провели предварителни разговори с някои от най-големите автобусни превозвачи, които са изразили сериозен интерес за партньорство.

Според разчетите на Viafik, годишно в България се продават над 100 млн. билета за всички транспортни средства, а над 7.9 млн. са издадените кредитни карти. Същевременно над 3.9 млн. българи имат смартфони, което според тях е сериозна индикация за потенциала на бизнес модела, който са разработили.