Н. Ангелкова: Застраховките на туроператорите покриват щетите само на туристите, не на бизнеса

Николина Ангелкова

Николина Ангелкова

"За нас е важно да си вършим работата и ние показваме какво вършим с факти. Откакто аз съм министър, имаме ръст на чуждестранните туристи с 31% и ръст на приходите с 34%. За първите осем месеца на годината, въпреки негативните очаквания, има минимален спад на приходите. Фактите и цифрите както по отношение на чуждестранните туристи, така и по отношение на приходите, показват че ние си вършим работата. Разбира се, има още какво да се направи", заяви пред Нова телевизия министърът на туризма Николина Ангелкова.

По повод фалита на един от най-големите български туроператори "Астрал Холидейз", тя уточни, че всеки туроператор има застраховка, която покрива щетите само на туристите.

"Няма такова изискване в нито едно законодателство, няма застраховка, която да покрива щетите на бизнеса", отбеляза министърът на туризма.

"След като се случи фалитът на "Томас Кук", инициирахме такава промяна в законодателството, че или да се увеличи задължителният лимит на минималната изискуема сума, или тя да бъде процент от оборота. В Националния търговски регистър ще направим така, че по-напред да се показват компаниите с по-висок застрахователен лимит", посочи Ангелкова.

"Поели сме ангажимент да съдействаме на хотелиерите в рамките на възможностите, които има Министерството на туризма. Хотелиерите, които са засегнати от този фалит, следва да заявят своите претенции в рамките на масата на несъстоятелността. Оттам нататък ние бихме могли да съдействаме за това, как могат да се подадат тези искове", каза още тя.