"Спаси София" освети фрапиращи данни за заплати на общински транспортни шефове

От организацията поискаха оставката на Фандъкова заради хаоса в градския транспорт

Йорданка Фандъкова

Йорданка Фандъкова

От "Спаси София" днес поискаха оставката на кмета Йорданка Фандъкова заради катастрофалната ситуация с градския транспорт. Освен с бездействие по отношение на реформирането на системата на градския транспорт с цел драстично намаляване на загубите и увеличаване на пътниците, директорите на общинските транспортни предприятия сключват неизгодни договори с неслучайни фирми, които ощетяват бюджета на общината с милиони левове всяка година, докато в същото време си разделят по 1 млн. лв. за заплати годишно.

Градските активисти споделят скандални документи, от които става ясно, че 4 млн. лв. на мандат отиват само за заплати на двадесетте члена на съветите на директори на общинските транспортни дружества с множество дублиращи се функции. "Оказва се, че докато кметът Фандъкова заплашва софиянци, че ще им спре транспорта, защото няма пари за заплати на работниците, плащаме изключително щедри заплати на огромни и ненужни бордове на директори по време на безпрецедентна криза. Ето защо няма пари за градския транспорт - всичко отива в скандални и опорочени търгове и скъпо трудоустрояване на лоялни партийни кадри", заяви Андрей Зографски от транспортния екип на "Спаси София", цитиран от Факти.бг.

Според данните, директорите в ЦГМ взимат по 374 000 лв. на година, а членовете на съветите на директорите както следва: на "Столичен електротранспорт" - 230 000 лв. годишно, на "Столичен автотранспорт" - 175 000 лв. на година, като директорът Слав Монов, сключил редица скандални сделки, получава 53 000 лв. през 2021 г. Членовете на съвета на директорите на "Метрополитен" пък си разделят по 265 000 лв. на година.

“Скандални и неприемливи са данните, че Столичен Автотранспорт е сключил договор с посредник за доставка на газ на двойно по-високи от пазарните цени. Управляващите от ГЕРБ са сключили сделката с директно договаряне, без търг и с огромна комисионна за фирмата - посредник. Само за март надценката е над 2,5 млн. лв. - общински пари, които са отишли в частен джоб заради лошо управление. Цялата отговорност за този пир по време на най-дълбоката криза е в управлението на столицата, начело с г-жа Фандъкова” - категоричен е общинският съветник Борис Бонев.

Това е поредното скандално разкритие за лошото управление на транспорта в София. От Спаси София припомнят и ремонта на общежитието в Дружба за 3 млн. лв. на десетократно завишени цени, който бе възложен от същия директор на общинско предприятие, сключило и договора за доставка на скъп газ. “Нека си спомним и как управляващите от ГЕРБ, начело с председателя на СОС Георги

Георгиев, искаха да подарят 3 млн. лв. на частния превозвач МТК заради “случайно” сгрешена формула за изчисление на разходите. Това е поредното доказателство, че градският транспорт в София се източва, вместо да се управлява отговорно и затова в момента той се намира в тази криза” - заяви Борис Бонев.