Предколедно фирми готвят бонуси за изявени служители

Повече от половината родни фирмите ще зарадват своите служители с бонуси преди Коледа. Това става ясно от непредставително проучване на Българската стопанска камара (БСК), направено между 25 ноември - 6 декември,  сред 410 компании.

От тях 56% са заявили, че ще дадат коледни бонуси. Малко над една пета от фирмите (22%) няма да стимулират служители си, а във всяка десета компания ще насърчат за Коледа само определени работници.

 Близо една трета от компаниите (30%) ще дадат по-голям стимул на работниците в сравнение с миналата година. 43 на сто от фирмите няма да променят размера на бонусите спрямо 2012 г., а 18% ще дадат по-малко.

 Значителна част от мениджърите, участвали в допитването (73%) предпочитат финансовия стимул, а около 27 % ще подарят на служителите си фирмени подаръци и сувенири. Близо 10% планират да предоставят на служителите си ваучери за храна и напитки.

 Като условие за стимулирането на служителите за Коледа, работодателите поставят добрите финансови резултати (48%). За 26 на сто финансовите резултати не са от значение, а за всеки пети мениджър (24%) условие за стимулиране е внимателната преценка за приноса на работника.

 Почти половината от запитаните работодатели (47%) са готови да заделят до една пета от размера на заплатата за коледен бонус. 38% могат да стимулират служителите с до половината от работната заплата. Само 6% са склонни да дадат повече от 100% от заплатата на служителите си.

 45 % от анкетираните работодатели използват коледните бонуси, за да стимулират добрите си служители. Освен тях, малко над 30 на сто ще спазят и традицията всяка година да дават подаръци за Коледа на работниците. 17% от работодателите използват коледните бонуси като начин да се сплоти екипът на фирмата.

 Резултатите от допитването показват още, че в 42 % от анкетираните фирми броят на хората не се е променил през тази година. По равно (29%) са назначили или освободили хора.

 Малко над половината от участниците (54%) от фирмите са в сферата на услугите, 30 на сто оперират в търговията. Повече от 60 на сто от фирмите, които са се включили в анкетата, работят основно за вътрешния пазар. Близо 30% от компаниите работят и за вътрешния, и за външния пазар и са основно международни.