44 на сто от жителите на ЕС нямат дигитални умения, а 65 на сто от учителите не са уверени в преподаването и използването на нови технологии. Тези данни оповести евродепутатът Ева Майдел на конференция „Дигитални и предприемачески умения“, организирана от българското председателство на ЕС в Брюксел.
Данните наистина са тревожни. Как да се справим с тях?, пита Ева Майдел пред "Хоризонт" на БНР.
"Всички заинтересовани страни да работят заедно. Това включва институциите на европейско ниво, националните институции и местните институции, с бизнеса, с неправителствения сектор, със самите ученици и със самите учители."
Експерти са категорични, че трябва да се намали разликата в дигитализацията между страните членки на ЕС. Как на практика да се случи това, заместник-министърът на образованието Деница Сачева пред "Хоризонт":
"На първо място всички признават необходимостта от това да се инвестира повече в учителите и това учителите да могат да бъдат създатели на дигитално съдържание. Самите те да създават съдържание, чрез което да преподават. На второ място, разбира се, това е с внедряването на дигиталните компетентностни умения още от най-ранна детска възраст."
Ева Майдел: 44 на сто от жителите на ЕС нямат дигитални умения
Данните наистина са тревожни. Как да се справим с тях, пита тя