Адм. Ефтимов пак лобира за руските интереси: За нас е критично важно да летим на МиГ-29

Емил Ефтимов

Емил Ефтимов

За нас е от критична важност да летим с МиГ-29, за да допринасяме за охраняването на нашето и на общото въздушно пространство на НАТО. Това заяви изненадващо в студиото на БНТ адм. Емил Ефтимов, началник на отбраната.

Той подчерта, че България е защитена. И сподели, че кризата в Украйна е била очаквана, инвазията е  била очаквана, но не е очаквал тази криза да се развие до такъв  мащаб. Изненадан е бил и от духа на украинските въоръжени сили и консолидацията на украинското общество.

В сравнение с кризата в Украйна през 2014 адмиралът обясни, че тогава украинските въоръжени сили не са могли да покажат тази устойчивост, която проявяват днес. Но за 8 години те са научили много уроци, изучени са тактиките на бойни действия, иновативните методи и устойчивите комуникации.

Началникът на отбраната посочи, че българският батальон ще бъде от 1000 човека, във формат 50:50.

По думите му в МО не са обсъждани опции за предоставяне на българските самолети на Украйна. И като началник на отбраната няма съмнения в генералитета, офицерски състав и всички други подразделения във войската. Вярвам им безрезервно.

Адмирал Ефтимов обясни, че съюзни самолети патрулират в нашето небе още от 2016 година, затова не е прецедент, че испанските изтребители ще бъдат сменени от нидерландски изтребители на Ф-35, което показва един много устойчив сигнал за единството на НАТО.

На фона на пристигащите в България Ф-35 от Нидерландия мераците на адмирала българското небе да бъде охранявано от стари съветски самолети звучи като "смешен плач". Явно лобито на МиГ-29, което е изключително силно по финансови причини в Министерство на отбраната, е внушило на адмирала да продължава да лобира за МиГ-29 по националната телевизия.

След започването на войната на Русия над Украйна МиГ-29 се превръщат в тотална черна дупка за България, не само защото са стари и амортизирани, но и защото няма вече къде да ги ремонтираме. Руската военна индустрия е под тотална забрана, а украинските ремонтни заводи са бомрадирани и едва ли ще могат да изпълняват предназначението си.