8 Юни, 2026

Кафето пази от рак на дебелото черво

Кафето пази от рак на дебелото черво

Консумацията на 1-2 чаши кафе на ден може да ни предпази от рак на дебелото черво, разкрива ново проучване, цитирано от Live Science.

Учени изследвали консумацията на кафе при почти 8500 души в Израел, като близо 5000 от тях имали рак на дебелото черво, а други 3500 не страдали от него. Средното количество кафе, което участниците в проучването приемали на ден било точно 2 чаши.

По оценка на учените опасността от поява на рак на дебелото черво била с 30 процента по-малка при онези, които пиели кафе в сравнение с онези, които не пиели.

Освен това колкото повече кафе пиели хората, толкова по-слаба била вероятността да развият коварната болест, твърдят учените.

Вероятно кафето ни предпазва от болестта, главно защото ускорява преминаването на различните вещества през дебелото черво. Така те имат по-малко време да бъдат изложени на потенциалните канцерогенни агенти.

Черната напитка, освен това оптимизира състава на стомашно-чревната микрофлора.

Констатациите се потвърдили, дори след като били взети предвид и други фактори като възраст, пол и начин на живот. Следяло се и дали хората приемат аспирин, тъй като стари изследвания показват, че хапчето също може да намали риска от развиване на този вид рак.

"Въпреки че все още е рано да препоръчаме пиенето на кафе като начин за снижаване на опасността от рак на дебелото черво, смятаме, че вече се трупат определени доказателства в тази посока", посочва Стефани Сенцел от Университета на Южна Калифорния.

Според проучвания редовната консумация на кафе намалява риска и рак на гърдата при жените и на простата при мъжете.

Сподели:
Водещ наш неврохирург: Обществото да признае, че прекомерното използване на дигитални устройства представлява реален здравен риск

Водещ наш неврохирург: Обществото да признае, че прекомерното използване на дигитални устройства представлява реален здравен риск

„Ако едно дете чете книга повече от един час на ден на мобилното си устройство, това не може да бъде вредно“, отбеляза той.

Ива Христова: 85 се заразиха с лаймска болест

Ива Христова: 85 се заразиха с лаймска болест

Кърлежите ще останат активни, докато времето стане много сухо и много горещо, посочи директорът на Националния център по заразни и паразитни болести

Експерти се опълчиха срещу плана на Тръмп за карантинен център за еболата в Кения

Експерти се опълчиха срещу плана на Тръмп за карантинен център за еболата в Кения

В писмо до Конгреса бивши ръководители на Centers for Disease Control  предупредиха, че планът поражда сериозни клинични, етични, оперативни и правни въпроси

Коментари (0)