Ryanair предложила на пилотите си еднократен бонус от 12 000 паунда, за да се откажат от отпуските си, показва вътрешен документ, видян от британския вестник Guardian.
Генералният директор на ирландската авиокомпания Майкъл О’Лиъри се извини тази седмица, след като стана ясно, че до 50 полета на ден ще бъдат отменени до 31 октомври, което ще засегне около 400 000 пътници.
Съюзът на ирландските пилоти обвини авиокомпанията, че се оправдава с европейските регулации, вместо да признае собствения си провал да осигури достатъчно пилоти, за да изпълни графика си.
Вътрешни имейли, видени от Guardian, показват, че нискотарифната авиокомпания опитва да успокои пилотите, като им предлага освободени от данъци бонуси, за да не си вземат отпуска.
„За да избегнем допълнителна отмяна на полети, искаме между един и два блока от пет дни от всеки пилот, който вече е получил едномесечния си отпуск“, казал на пилотите главният оперативен директор Майкъл Хики.
„Признавайки последиците за вас от необходимостта да летите допълнителни дни, въвеждам следната схема за бонуси. Всички настоящи пилоти..., които останат да управляват самолети на Ryanair между септември и 31 октомври 2018 г., ще получат еднократен брутен бонус от 12 000 евро за капитаните и 6000 евро за първите помощници през ноември 2018 г.“, се казва в съобщението.
Ryanair съобщи, че ще увеличи и нощното заплащане, което пилотите получават за работа извън базовото си летище, а останалите служители също ще получат нормалните бонуси за работа в почивни дни.
Ryanair посочи като причина за отменените полети промяна в начина, по който ирландските авиокомпании интерпретират европейските регулации. Те ограничават летателните часове на пилотите до 900 на календарна година по съображения за сигурност.
Авиокомпаниите, регулирани от Ирландската авиационна служба, до тази година бяха единствените, които интерпретираха календарната година като времето от април до март.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг