Когато говорим за “Южен поток”, ние смятаме да зададем ключовия въпрос на БСП – увеличила ли се е цената на проекта с повече от 1 млрд. лева през последната една година, какво е наложило това и защо управляващите са го допуснали. Това обявиха в студиото на Би Ти Ви икономистът Мартин Димитров и юристът Петър Славов от Реформаторския блок.
Славов обясни, че вече са внесли заявление за достъп до обществена информация в МС, към което са приложили и копия на документи, свързани с Южен поток, предоставени им от техни сипматизанти. Сега очакват да получат цялата информацията от служебния икономически министър, както повелява законът.
Става дума за надделяване на публичен интерес и затова очакваме да бъде разкрита цялата информация за обществото. Ще настояваме за пълна публичност на всички договори по Южен поток преди да се вземе каквото й да е решение по този проект, подчерта Димитров.
Икономистът обори твърденията на бившите управляващи, че проектът “Южен поток” няма да струва нищо на държавата и данъкоплатците. Истината е, че колкото по-висока е цената на проекта, толкова по-дълго време България няма да получава нищо от транзитни такси, а това е в ущърб на българското общество. Затова цената има огромно значение за страната. Ако проектът беше толкова добър за нас и за ЕС, нямаше да има наказателни санкции. А защо се стигна само до наказателна процедура срещу нашата страна – отворът е много прост – досега никой навън не защитаваше интересите на България, коментира бившият син лидер.
Реформаторът изрази огромно желание министър Драгомир Стойнев да излезе и да даде отговор на този ключов въпрос. Той обаче е убеден, че никой от БСП няма да го направи поне до изборите.
Моята прогноза е, че никой от БСП няма да отговорят на този въпрос, тъй като отговорът е много тежък. Но ако все пак Стойнев реши да даде своята версия за този 1 млрд. лева повече за “Южен поток”, много да внимава какво ще говори, защото той вече веднъж го направи и излъга публично, предупреди от ефира Мартин Димитров.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг