Според Business Insider, броят на потребителите, които използват софтуер за блокиране на рекламите в интернет, е нараснал с 41% през последните дванадесет месеца. Изданието се позовава на изследване на PageFair и Adobe.
Броят на тези, които използват приложения за блокиране на рекламата в сайтовете, е достигнал 198 милиона активни потребители. Това са около 6% от всички интернет потребители в света.
Измерване на "Уеб Медия Груп" за българския пазар показва дори по-плашещи числа, като процентът на потребителите, които блокират реклами, надхвърля 11% през юли 2015 година.
Очакваните загуби за интернет медиите през 2015 година се очаква да надскочат 21.8 милиарда долара в световен мащаб, което представлява около 14% от целия рекламен пазар. Според PageFair и Adobe, през 2016 загубите ще достигнат 41.4 милиарда долара.
И макар ръстът от 41% да представлява спад спрямо увеличението от 70%, което е наблюдавано между 2013 и 2014 година, тенденцията е силно обезпокоителна за интернет медиите.
Процентът на потребителите, които блокират реклами, варира спрямо всяка държава. В САЩ потребителите, които ползват такива приложения, е достигнал до 45 милиона месечно активни потребители, което е увеличение от 48%. В Европа 35% от потребителите (77 милиона) са използвали приложение за блокиране на реклами поне веднъж месечно. Най-голям е броят на потребителите в Гърция, където 36.7% от потребителите ползват такъв софтуер.
Както и предишни изследвания на PageFair и Adobe показват ползвателите на блокиращи приложения са основно млади, технически грамотни и най-често мъже.
До момента тези приложения се използват само на десктоп базирани устройства, макар мобилното потребление да е близо 38% от цялото в световен мащаб. Въпреки това едва 1.6% от блокираните реклами идва от мобилни устройства според PageFair.
Блокирането на реклами на мобилни устройства може обаче да се превърне във феномен. Документацията на Apple показва, че версия 9 на операционната система iOS, ще позволи на разработчици да пишат приложения, с които да бъдат блокирани реклами.
Проблемът при блокирането на реклами за интернет сайтовете е сериозен, тъй като рекламата е основен източник на доходи за огромна част от тях. Допълнителни проблеми се появяват, когато рекламодателите използват трети страни, за да измерват броя на показванията на рекламите. Когато потребител е блокирал само някои системи за сервиране на реклама или само някои сайтове, това води до съществени разминавания между статистиките на различните системи.
Някои сайтове, основно свързани с нелегално съдържание, използват код, който не позволява достъп до съдържанието на потребители със софтуер, блокиращ реклами. Подобна практика е възможно да видим в скоро време и в традиционните интернет медии, особено ако тенденцията за ръст в ползването на приложения за блокиране на реклами се запази.
(Money.bg)
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг