Над 1 млрд. лв. европари е на път да изгуби българската държава заради изпускането на сроковете на строежа на автомагистрала „Струма“. Днес изникна поредниятн проблем – строежът на тунел „Железница“.
От Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) и регионалното министерство обявиха, че обществената поръчка за проектиране и изграждане на подземното съоръжение, която е на стойност 250 млн. лв., е спряна. Причината е, че в последния ден на март от АПИ установили, че една от офертите на 17-те участници в търга е изчезнала.
От Софийската районна прокуратура обясниха, че срещу СтефанГайтанджиев, който е външен оценител по търга, има образувано досъдебно производство за липсващия документ.
Папката била открита в дома му няколко часа след изчезването й от служители на СДВР. В момента Гайтанджиев е с мярка за неотклонение „подписка“ и с повдигнато обвинение.
По-късно през вчерашния ден регионалният министър Спас Попниколов и членът на УС на АПИ Пирин Пенчев дадоха кратък брифинг. На него те разясниха, че нямало как процедурата да не бъде прекратена, защото липсата на документи е сериозно нарушение. Попниколов успокои, че до 2 месеца търгът ще може да бъде пуснат отново, но от редовното правителство.
Създалата се ситуация е критична за европейското финансиране на „Струма“. По план тя трябва да е готова до 2020 г. В момента страната ни бави лот 3.2 през Кресненското дефиле, където проектите още не са минали обществено обсъждане. При „Железница“ (лот 3.1) също ще има закъснение. Ако България не спази времевите разчети, ще трябва да върне всички средства на Брюксел, отпуснати през годините за аутобана – над 1 милиард лева.


Коментари (0)