От Институт на БАН е направено изчисление какво би се случило при въвеждането на еднодневна винетка, тя най-вероятно ще доведе до загуби приблизително около 17 млн. лева за АПИ, което означава, че трябва да бъдат компенсирани по друг начин. Това заяви пред журналисти народният представител от ПГ на ГЕРБ Александър Ненков, коментирайки приетите на първо четене промени в Закона за пътищата, свързани с въвеждането на тримесечна винетна такса и дневна винетка за всички пътни превозни средства, пише Агенция „Фокус”.
По думите му въпреки, че са подкрепили законопроекта на първо четене, от ГЕРБ имат някои резерви към него. За пример Ненков посочи идеята за въвеждането на еднодневна винетка и подчерта, че такава няма в нито една европейска държава. „Тримесечната винетка сме склонни да я подкрепим на второ гласуване, въпреки че и там имаме съображения”, обясни Ненков. „Другото, което бихме подкрепили, тъй като колегите обещаха, че между първо и второ гласуване ще направят такива предложения, тримесечната винетка да бъде чак след 2018-та година, тъй като в момента тече избор на процедура за смесената ТОЛ-система, която трябва да се въведе приблизително 2018 година.
Така ще бъде поправена една несправедливост, защото безспорен е момента, че когато плащаме годишна винетка, искаме тя да важи от датата на сключване на винетния стикер до датата на следващата година. В момента, въпреки че има толеранс от АПИ в размер на 1 месец, с въвеждането на тази система ще плашаме толкова, колкото сме изминали”, обясни още Александър Ненков.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг