Близо 700 чиновници трябва да бъдат съкратени в железниците, където към този момент работят над 1200 души.
Според мен това число не трябва да е по-голямо от 400-500 души", заявява пред "Стандарт" транспортният министър Данаил Папазов. Целта на съкращенията е да убедят кредиторите, че "Холдинг БДЖ" полага усилия за намаляване на разходите. "До края на май ръководството трябва да ми представи ясна визия как администрацията ще достигне нормалното число за такива дружества, обясни Папазов.
Според него не може ремонтната дейност на БДЖ да е разпръсната на 12-13 места. Трябва да има една или две бази, в които да се извършва всичко.
Всичко това обаче е свързано с влагането на инвестиции, които не можем да вземем, преди да се договорим с кредиторите за разсрочване на дълга, коментира Папазов.
На предстоящото общо събрание на кредиторите трябва да се вземе решение за продажба на 25 дизелови мотриси и на 3407 стари товарни вагона. Нашата задача е в никакъв случай да не допуснем фалит на БДЖ и именно в това искаме да убедим и кредиторите, заяви още транспортният министър.
От много години слушам, че ще се съкращава администрацията, но никога това не е ставало и на практика винаги са махали обикновени служители, коментира Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България.
Още от Бизнес
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни