Със заповед от сряда на финансовия министър Петър Чобанов Търновалийски оглавява ресора "Събиране", в който влизат дирекциите "Събиране", "Интрастат", "Централното звено за връзка" и "Държавни вземания".
В справката се напомня, че Търновалийски е дългогодишен служител на НАП Пловдив. Заемал е длъжности от инспектор по приходите до директор на дирекция "Обжалване и управление на изпълнението" в периода от 2006 до август 2009 г. За известно време в този период той оглавяваше и НАП - Пловдив. Търновалийски е общински съветник в Пловдив, бе кандидат за кмет на града на последните местни избори.
Новият зам.-шеф на приходната агенция се сочи като близък до пловдивския бизнесмен и лидер на местната организация на БСП Георги Гергов. Преди да стане държавен данъчен служител, той е бил счетоводител на Гергов, станал известен със сделките си с безчислени имоти в Пловдив и с "пълзящото" приватизиране на Пловдивския панаир.
За близостта на Търновалийски с Гергов говори и фактът, че съпругата му Паулина Търновалийска, която е счетоводител по професия, първо бе в борда на директорите на Пловдивския панаир, а след това оглави телевизионния канал на Гергов Нова българска телевизия.
През 2009 г. прокуратурата прекрати разследване срещу Георги Гергов по сигнал на тогавашния депутат от РЗС Яне Янев и на колегата му Димитър Абаджиев за незаконни сделки за придобиване на имоти в Пловдив и приватизацията на панаира. В сигнала се намесваше и името на Търновалийски, който като данъчен служител е прикривал далаверите на Гергов.
От началото на октомври приходната агенция има и нов главен секретар. Това е Гавраил Забуртов, който изпълняваше същата функция в НАП от 2003 до 2012 г.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни