Предстои да бъдат инвестирани 430 милиона лева за 7 години в ключови сектори в БДЖ и 210 милиона лева за закупуване на нов подвижен парк. Следващият пункт е развитие на информационната система, както и погасяване на задълженията на компанията е следващата мярка, която се предвижда. Това става ясно от представената програма в Народното събрание, която включва 400 страници, представена от Министър Ивайло Московски заедно с изпълнителния директор на БДЖ Владимир Владимиров и експерти
БДЖ предвижда да редуцира излишния капацитет, тъй като компанията притежава вагони, от които няма нужда. Те са на стойност около 69 милиона лева. Тези средства също ще бъдат изразходвани за инвестиции. Последната мярка е оптимизация на капацитета на БДЖ – а именно съкращаването на работещи в тези превози. Към този момент на БДЖ според изчисленията трябва да бъдат съкратени общо 1200 души. Това няма да бъде самоцелно съкращаване на хора, а ще се разчита на пенсиониране и естествен поток. Не се предвижда увеличаване цената на билета, увери Владимиров. Всички се обединиха, че големият проблем на БДЖ, е че досега се е работило на парче. Оттук нататък ще трябва да бъде намерена политическа воля за единна стратегия, която да гарантира развитието на железниците.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг