27 Декември, 2025

Колите харчат с 42% повече от обявеното

Колите харчат с 42% повече от обявеното

Автомобилите консумират с 42% повече гориво, от това което посочват тхените производителите, показа проучване на организация за защита на околната среда, цитирано от Нова телевизия. То е обхванало 1 милион автомобила от 7 европейски страни. Преди 10 години разликата между реалния и посочения разход е била 15%.

Основна причина за огромната разлика е, че производителите използват дупки в законодателството и подготвят автомобилите специално за тестовете. Самите тестове към момента също не създават условия, близки до реалните.

Предстоят обаче промени, като от началото на следващата година в Европа се заменя използваната до този момент тестова процедура NEDC (New European Driving Cycle). Стандартите в нея са актиализирани последно през 1997 г.

Новият стандарт е WLTP (Световно хармонизирана изпитателна процедура за леки автомобили), въведен през 2015 г. Тестът WLTP също се извършва в лабораторни условия, но се основава на строги изпитателни процедури, които се приближават повече до данните за разхода на гориво и емисиите на въглероден диоксид в условия на реално пътно движение.

В същото време, след дизелгейт и самите производители започнаха независими тестове на своите модели в реални условия. Данни за такива замервания вече дойдоха от "Опел" "PSA Пежо Ситроен" и други компании.

Сподели:

Коментари (0)

Златото счупи исторически рекорди – какво следва през 2026 г.?

Златото счупи исторически рекорди – какво следва през 2026 г.?

Цената на благородния метал се повиши с повече от две трети и общо 52 пъти обнови историческия си максимум

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Златото също отбеляза рекордна стойност от 4,531,04 долара за унция

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

В материал на Bloomberg се изтъква, че санкциите срещу агресора принуждават руския петрол да остава все по-дълго в морето, докато Москва и нейните купувачи търсят нови схеми за доставка