Автомобилите консумират с 42% повече гориво, от това което посочват тхените производителите, показа проучване на организация за защита на околната среда, цитирано от Нова телевизия. То е обхванало 1 милион автомобила от 7 европейски страни. Преди 10 години разликата между реалния и посочения разход е била 15%.
Основна причина за огромната разлика е, че производителите използват дупки в законодателството и подготвят автомобилите специално за тестовете. Самите тестове към момента също не създават условия, близки до реалните.
Предстоят обаче промени, като от началото на следващата година в Европа се заменя използваната до този момент тестова процедура NEDC (New European Driving Cycle). Стандартите в нея са актиализирани последно през 1997 г.
Новият стандарт е WLTP (Световно хармонизирана изпитателна процедура за леки автомобили), въведен през 2015 г. Тестът WLTP също се извършва в лабораторни условия, но се основава на строги изпитателни процедури, които се приближават повече до данните за разхода на гориво и емисиите на въглероден диоксид в условия на реално пътно движение.
В същото време, след дизелгейт и самите производители започнаха независими тестове на своите модели в реални условия. Данни за такива замервания вече дойдоха от "Опел" "PSA Пежо Ситроен" и други компании.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни