Решението, което ние предлагаме е да продължим с концесията, водени от убеждението, че това наистина е по-доброто икономическо решение за летището и като цяло за инфраструктурата. Това стана ясно от изявлението пред журналисти министърът на финансите Владислав Горанов, във връзка с процедурата по отдаване на концесия на Летище „София”, съобщава "Фокус".
„Като икономист, а не като политик винаги съм смятал, че частната инициатива носи по-добро управление на активи. Ако смятате, че управлението на летището е най-доброто възможно в момента, то тогава би трябвало да не се концесионира”, посочи министър Горанов.
Според него чрез концесията може да се постигне подобряване на работата на летището, каквито са примерите с концесионирането на летищата в Европа.
Във връзка с изнесените от синдикатите данни от икономическо проучване, според които концесията на Летище „София” ще доведе до 2.7 млрд. лева загуби за страната ни, министър Горанов посочи: „Не мога да коментирам така хвърлени във въздуха числа. Запознат съм, във хода на процедурата, с анализа на министерство на транспорта. Той изглежда смислен и реалистичен. В никакъв случай не мога да коментирам числа, изнесени от хора, които не знам на каква основа са ги постигнали”.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг