По думите му има няколко варианти дружеството да изплува, като единият е съгласуван донякъде с ЕК за продажбата на "Товарни превози", самоучастие в преструктурирането на железниците и рефинансиране на дълга. Другият е свързан със Световната банка, но предстоят още много действия, за да може да предоставим държавна помощ на железниците, обясни Кръстев.
Според него Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на БДЖ, е говорел глупости, когато е отчитал намаление на задълженията на дружеството. Дълговете са намалени с уволнението на 2000 души, които биват възстановявани поетапно от съда, обясни Кръстев.
По думите му до дни ще станат ясни мерките, които ще бъдат взети в БДЖ, за да се укрепи дружеството, чиито задължения възлизат на 716 млн. лв. В момента текат разговори и с кредиторите на железниците, с които се търсят оптимални решение по всички най-важни проблеми. Постигнато е и споразумение те да имат ежедневен достъп до случващото се в дружеството, отчете Кръстев.
Министърът е категоричен, че да се говори за фалит на БДЖ е напълно несъстоятелно.
Няма кредитор, който да обяви дружество във фалит, освен ако то не е във фаза, в която е абсолютно невъзможно да съществува. Всеки би искал дружеството да е живо, за да си върне парите, убеден е Кръстев.
Той обясни още, че в момента се коментират различни възможности за обезпечаване на кредиторите, тъй като съдът е отхвърлил предишно предложение те да бъдат обезпечени със сгради.
Кръстев опроверга и слуховете, че румънска компания е дошла да шпионира БДЖ "Товарни превози". По мнение на Агенция за приватизация по-скоро е потвърден интересът на тази компания.
Всеки знае състоянието на дружеството и такова "разузнаване" не би помогнало кой знае колко на конкуренцията, каза министърът, коментира министърът.
Помолен да коментира кражбите в БДЖ, министърът увери, че няма хора, над които има чадър, всички са равни пред закона и ако има доказателства, ще ги предостави на прокуратурата.
Министърът разкри още, че железопътните компании на Сърбия и Македония имат десетки милиони задължения към страната. Той вече е предприел конкретни действия тези средства да бъдат възстановени.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг