Новият министър на транспорта Ивайло Московски ще остави магистрала “Хемус” в ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура”, въпреки че с нея недостигът на средства по програмата става 500-600 млн. лв. Това каза той за “24 часа”. Неговото мнение е, че след като ще се търсят заеми от ЕИБ, то е можело да е за целия аутобан, “защото условията на банката са по-добри от тези на ЕК”, заяви той.
Ще бъде забързана работатата по жп проектите за новия програмен период. Особено по тежкия участък София - Септември. Стане ли той, ще има цялостна жп линия за високи скорости от София до Бургас. Най-важната ми задача е да бъде одобрена оперативната програма за 2014-2020 г. , каза Московски. Другото спешно пред него е довършването на лот 4 на “Струма” от Сандански до Кулата - “ако има и минимален шанс “Актор” да се справят, ще ги оставим, но ако не стават, ще ги сменяме”, каза министърът. Това щели да уточняват с министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова.
Московски ще продължи програмата от предния си мандат за привличане на инвеститори чрез концесии за пристанищата. Ще започне с Видин. На концесии ще са и големи гари като Варна и Пловдив. Ще търсим начин за подновяване на влаковете, каза още Московски. Той ще продължи плана си за преструктуриране на БДЖ със заем от Световната банка. “Дянков не ми даде да го подпиша”. Ставаше въпрос за заем от 460 млн. лв. срещу сериозна реформа в железницата, която включваше и приватизацията на “БДЖ товарни превози”. Министърът смята сега да рестартира процедурата. Очакват се промени в бордовете на транспортните компании. Ще се връщат екипите, с които Московски е работил, защото смята, че са успешни. Двама ще бъдат зам.-министрите на транспорта. Единият ще отговаря за транспорта, другият за информационните технологии и съобщенията. “С еврофондовете ще се занимавам аз”, отсече Московски.
Още от Бизнес
Мартин Димитров разби на прах лъжите на Копейкин – 50 млрд. лв. е печалбата ни от ЕС за 17 години
Истинските усилия трябва да се насочат средствата от Европа да се инвестират, а не да се усвояват и потъват, казва депутатът
Фиаско със "Златните визи": Чужденците не искат да чуят за Русия
От 2023 до 2025 година от привилегията са се възползвали едва 40 души, а очакваните от руското правителство 52 млрд. рубли чужди инвестиции са били вложени едва 2.6 млрд.
The Korea Times: Южнокорейски компании обмислят да се върнат на пазарите в Русия, но при условие
Преди пълномащабното нахлуване в Украйна, Русия се класира на 12-то място сред най-големите експортни пазари, на които се котират производствата на LG Electronics, Hyundai Electric и Samsung Electronics