Това обеща министърът на транспорта Ивайло Московски, който участва днес в конференцията "Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2015".
Програмата ще бъде предоставена за публично обсъждане колкото е необходимо, обеща министърът и посочи, че става дума за средносрочна програма за период 7 - 10 години, в която са заложени много мерки.
По казуса с фирмата за таксиметрови услуги UBER Московски каза, че е
"последният човек, който ще бъде пречка за развитие на нови технологии и иноваторство в сферата на транспорта",
но към момента дейността на UBER не кореспондира със законодателството и няма нито една инициатива, която по някакъв начин да иска тя да бъде регламентирана.
"Не виждам как тази дейност законово към днешна дата може да се осъществява в България", каза той, след което призна, че при посещението си в Брюксел е поискал повече информация за тази дейност и се е оказало, че в Белгия тя работи. "За България едва ли ще бъде толкова атрактивна услугата, не смея да предричам, но по-скоро ме информират, че самите таксиметрови компании започват да обследват вариант да ползват тази платформа, така че някакъв хибриден вариант ми се струва по-работещ за България", коментира транспортният министър.
По думите, липсата на носене на каквато и да е отговорност от тази услуга е сериозна тема и тя трябва да бъде законодателно регламентирана. В момента към България това е незаконно разписана дейност, така че вероятно не плащат данъци, добави Московски.
Основният приоритет по Оперативна програма "Транспорт" е продължаване на развитието по коридорите, които пресичат България, каза Ивайло Московски относно темата на днешната конференция. "Опитваме се да работим и по прилежащите връзки на тези транспортни коридори", добави той.
По пътните проекти основен приоритет е завършването на АМ "Струма", като в зависимост от изпълнението, ако се реализира икономия от търговете, средства ще се пренасочат към АМ "Хемус" и тунелът под Шипка, каза той и обясни, че изграждането на АМ "Хемус" ще започне с бюджетни средства.
"Хубаво е да се знае, че проектната готовност на всички наши бенефициенти е по-голяма, отколкото ресурсът, с който разполагаме", каза Московски и добави, че се продължава и работата по столичното метро.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг