Летище "София" е осъдено на втора инстанция да плати 44 млн. долара (76 млн. лв.) на кувейтско-саудитското обединение МАК/АДМАК, което изгради новата писта.
Софийският апелативен съд в края на септември се е произнесъл в полза на чуждестранната компания, съобщава в последния си брой в. "Капитал". Делото по договор, подписан през 2003 г., беше заведено заради бавните процедури по отчуждаването на земя за целите на проекта, липсата на желание от страната на българската компания да разреши спора извън съда, посочва изданието.
Делото първоначално е заведено в Арбитражния съд в Париж, каквото е предвидено и в договора между двете компании, а впоследствие то е спечелено от обединението и на две инстанции в България.
Сумата по присъдата е формирана от разходи на изпълнителя по удължаване на срока на изпълнението, неправилно удържане на обезщетение за вреди, неплатени възнаграждения и др.
Вестникът посочва, че в допълнение по делото след обществена поръчка без обявление е наето търговското (а не адвокатско) дружество "Авиора консулт", която няма опит в арбитражни дела, заради което и други кандидати са се жалвали пред Комисията за защита на конкуренцията. Едноличен собственик на дружеството е Александър Ангелов, който е адвокат на Делян Пеевски и за когото в последното си интервю мажоритарният собственик на фалиралата КТБ Цветан Василев твърди, че му е бил пратен от депутата през април 2014 г. с ултиматум да му прехвърли безвъзмездно активи на банката.
Решението на Апелативния съд подлежи на обжалване пред Върховния касационен съд в едномесечен срок.
От летището не отговарят на въпросите на "Капитал" за това с какви средства разполага компанията, в какъв срок трябва да се плати и др.
Приходите му за 2014 г. са 103.5 млн. лв. и печалба от 5.25 млн. лв. В същото време летището не може да събере 50 млн. лв., дължими от "България ер", а отделно има блокирани в КТБ 28 млн. лв.
Още от Бизнес
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам