Комисията за защита на конкуренцията няма правомощия да променя законодателството, което би могло да „отпуши” вноса на горива и да коригира цените на конкурентна основа. Основният проблем е в пазара на едро на горива и трябва да се даде възможност на търговците да съхраняват горива в съседни страни или да ползват държавни складове. Това заяви говорителят на КЗК Марио Гаврилов в ефира на БТВ.
Той потвърди, че има монополист на пазара на едро на горива, затова цените у нас са високи. Според Гаврилов липсата на собствени данъчни складове във фирмите, дистрибутори на горива е основната причина в България да не влизат по-евтини горива от съседните Румъния и Гърция. Това оставя на пазара в страната монополни цени, които в някои случаи са по-високи от тези при съседите. Гаврило бе категоричен, че една фирма държи 80% от данъчните складове и е монополист, няма как при това положение да имаме конкурентни цени на горивата. „Проверява ли сме монополиста, не са установени нарушения на антимонополното законодателство, резултатът бе потвърден от Европейската комисия”, допълни Гаврилов. Според него, има парадокс при цените на горива- България е с най-ниските цени на дребно на горивата, но с доста по-високи при пазар на едро.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг