Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) трябва да обяви до края на тази седмица процедура за раздържавяване на "БДЖ-Товарни превози", съобщава в-к "Стандарт".
Оценката на компанията вече е изготвена, засега обаче от ведомството пазят в тайна точните цифри. Запознати споменават сумата 85 млн. лв. , която е с около 25 млн. по-малко от оценката, представено по време на втория опит за приватизация на губещото дружество, прекратена от кабинета "Орешарски".
Това ще бъде последен опит за приватизация на "БДЖ-Товарни превози". При първите два кандидати не се явиха, а тези, които проявиха интерес, като румънската компания "Груп Феровиар Ромън", впоследствие се отказаха. Според запознати засега все още няма никакъв интерес към третия опит за приватизация на карго превозвача.
Причината за това е трагичното състояние на "БДЖ-Товарни превози". Пазарният дял на компанията през 2015 г. се срина до 40% и продължава да пада. Миналата година бяха превозени 8 млн. т товари, но тази година се очаква те да са под 6 млн. тона. Причината е, жп превозвачът на Христо Ковачки -"ТБД-Товарни превози", вече вози по-голямата част от въглищата от неговите мини до ТЕЦ-овете му. Поради това тази година се очаква и 30% спад на приходите на "БДЖ-Товарни превози" - от 10-11 млн. лв. месечно през миналата година на 7,5-8 млн. лв. месечно.
Ако купувач не се намери, компанията ще бъде преструктурирана.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни