Почти всички чуждестранни компании, кандидати за строителството на лотове 3.1 и 3.3 от автомагистрала „Струма“, са отстранение на етап предварителен подбор от Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", пише в днешния си брой в. Капитал Daily.
В резултат на решението, в края на 2014 г. три от компаниите са подали жалби в Комисията за защита на конкуренцията, а това може да се случи и пред ВАС, което ще проточи с месеци процедурите по проекта.
От 13 кандидати за лот 3.1 – Благоевград – Крупник, са отстранени 6, всички от тях чуждестранни или с водещ чуждестранен партньор. От одобрените седем, само един кандидат е чуждестранен и без водещ български партньор.
За лот 3.3 – Кресна – Сандански са отстранени 5 от 9 кандидати – всички от тях чуждестранни. Три от допуснатите обединения са български или с водещ български партньор.
Прави впечатление, че допуснати до участие са компании, които често печелят мащабни обществени поръчки в различни аспекти на инфраструктурното строителство. Като основен мотив за отстраняване се използва несъответствието с изискванията за квалификация на ръководните кадри по проекта. Така например австрийският строителен гигант Strabag е отстранен, защото не е доказал по безспорен начин, че предложените за ръководители на проекта са управлявали строителството на две магистрални или отсечки от първи клас.
Двете отсечки са преди и след планирания мащабен тунел (лот 3.2), част от последния етап от строителството на магистралата, която трябва да бъде завършена в рамките на настоящия програмен период 2014-2020 г. (2022 г. по правилото n+2). Стойността на двата търга се оценява на около 350 млн. лв. Целият проект за лот 3 на „Струма“ се очаква да използва почти всички средства, отредени за пътно строителство в ОП „Транспорт“.
Изданието посочва кандидатите за отсечката Благоевград – Крупник:
1. "Обраскон Хуарте Лаин" (Испания)
2. ДЗЗД Консорциум "СССС-СК-13" ("СК-13 Пътстрой" и "Чайна комюникейшън кънстръкшън къмпани" (Китай)
3. ДЗЗД "ПСТ Струма 1" ("ПСТ груп", "Виа План", "Понсстройинженеринг" и "Джи Пи груп")
4. Консорциум "Струма – лот 3.1", ("ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой-92" и "Геострой")
5. Обединение "Магистрала Струма 3.1" ("Трейс груп холд" и "Пътища и мостове")
6. ДЗЗД "АМ Струма 3.1" ("Агромах", "АБ", "Хидрострой", "Пътища Пловдив груп", "Пътища Пловдив" и "Алве консулт")
7. "Сан Хосе – АТМ" ДЗЗД, ("Конструктора Сан Хосе" (Испания) и "Автомагистрали Черно море")
Отстранени:
8. "Икс Гранди Лавори" (Италия)
9. "Актор" А.С.Д. (Гърция)
10. "Серенисима коструциони" С.П.А. (Италия)
11. "Страбаг" АГ (Австрия)
12. "ГЛФ-Монолит" ДЗЗД ("Гранди Лавори Финкосит" (Италия) и "Монолит София")
13. "Сочета Италиана пер Кондоте Д′Акуа" (Италия)
Кандидатите за отсечката Кресна – Сандански са:
1. "Обраскон Хуарте Лаин", Испания
2. Консорциумът "Струма лот 3.3" ("ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой – 92", "Главболгарстрой" АД, "Геострой" АД. Подизпълнител е "ГБС-Благоевград")
3. ДЗЗД "ПСТ Струма 3" ("ПСТ груп", "Рутекс", "Понсстройинженеринг")
4. Обединение"АМ "Струма" ("Трейс груп холд", NGE contracting – Франция, "Пътища и мостове")
Отстранени:
5. "Сочета Италиана пер Кондоте д'Акуа", Италия
6. Консорциум "АМ "Струма" – 2014" ("Лена Енженярия и Конщрусиони", Португалия и Х.С.С., България)
7. "Терна"
8. "Страбаг" АГ, Австрия
9. "Серенисима коструциони" СПА, Италия
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг