Превозвачи се заканват да блокират София с 1000 камиона и автобуса. Очаква се това да стане по време на срещата на върха между лидерите на ЕС и Западните Балкани на 16 и 17 май
От бранша се опасяват, че новите правила, нашумели като „Закона Макрон”, ще оставят без работа 120 000 българи. В края на миналата седмица депутатите заклеймиха бъдещите нови правила за командированите работници. И задължиха правителството да им се противопостави решително.
„Видяхме огромната опасност за българския транспортен бранш. Още през октомври българските евродепутати излязохме с позиция, която казва, че всички тези условия – за престоя, спането в хотел - не са удачни и това ще убие бизнеса в държавите от Източна Европа”, заяви пред NOVA евродепутатът от ГЕРБ Емил Радев.
По думите му основните двигатели на този пакет за мобилност са Франция, Германия, Австрия, Италия.
„От другата страна сме ние, румънците, Полша, Хърватия, Словения и Литва”, коментира Радев. „Огромен проблем може да създаде това на българския бизнес”.
Според новите правила всеки шофьор ще трябва да се прибира в родината си на всеки 3 седмици. Това обаче било проблем, защото понякога изчаквали на място за нов товар, за да се върнат. Освен това командировъчните трябва да са равни на тези в дадената държава. Това създавало административна тежест за фирмите.
„Това са мерки за протекция на държавите в Западна Европа, където бизнесът беше завладян от източноевропейски компании. Сега искат да си го приберат, за съжаление с несправедливи мерки”, заяви Радев.
Заради "Закона Макрон" се задава голям проблем за бизнеса ни, призна евродепутатът от ГЕРБ Емил Радев
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг