министър Нанков
25 км от магистралата трябва да бъдат готови до края на 2018
Освен строителството на новата магистрална отсечка, се предвижда и рехабилитация на близо 400 м от директното трасе при км 78+500, където сега магистралата свършва, и строителство на етапна връзка при км 87+600 в близост до село Брестница за връзка с път I-4 Коритна - Белокопитово. Проектът включва и рехабилитация на външните водопроводи за селата Брестница и Златна Панега, които попадат в трасето на аутобана и полагане на тръбна мрежа за интелигентни транспортни системи по протежение на новия участък. Ще се извърши и реконструкция на далекопровод.
Издаденото от министър Нанков разрешение за строеж предвижда при необходимост от допълнително изместване на съществуващи, законно изградени и заварени по смисъла на ЗУТ мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура, засегнати от строителството на обекта, да се представят за одобряване инвестиционни проекти по реда на ЗУТ, допустими по действащия подробен устройствен план и наличие на съгласуване със заинтересованите експлоатационни дружества. При установяване на свлачищни процеси по трасето на обекта, следва да се уведоми МРРБ с оглед тяхното регистриране и мониторинг, както и спазване на изискванията на чл.96 от ЗУТ. Строително-монтажните работи в санитарно-охранителните зони ще започнат след съгласуване с Басейнова дирекция „Дунавски район" .
Разрешението за строеж разпорежда предварително изпълнение на основание чл. 60, ал. 1 от Административнопроцесуалния кодекс за защита на особено важни държавни и обществени интереси, тъй като обектът е първа категория. Автомагистрала "Хемус" е национален обект и обект с национално значение и е едно от основните трасета на републиканската пътна мрежа. Като пътна артерия тя има голямо значение за интегрирането на националната транспортна инфраструктура в европейската транспортна система и изграждането й е не само национален приоритет. Проучвания показват, че трафика по използвания към момента път Е-772 е голям и са налице чести пътно-транспортни произшествия. Това от своя страна носи риск за здравето и живота на хората. Ето защо създаването на модерна транспортна инфраструктура, чрез която ще се подобри стандарта на транспортно обслужване на международния и вътрешен трафик, както и ще се повиши безопасността и сигурността на движението е национален приоритет. Строителството на автомагистрала „Хемус" ще допринесе за осигуряване модерни експлоатационни условия, ще подобри функционирането и стандарта на транспортно обслужване на международния и вътрешен трафик и ще подобри безопасността и сигурността на движението.
Договорът за строителството на магистралната отсечка с Консорциум „ХВП Ябланица" бе подписан през м. юли 2017 г. Срокът за строителство е 910 дни, като от тях 180 дни са предвидени за проектиране, а 730 дни са за изграждане на обекта. При реализацията на проекта ще бъдат изградени 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път от Брестница към пещерата „Съева дупка". Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.
Още от Бизнес
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг
Биткойнът надхвърли 95 000 долара за първи път