Това условии лъсна след среща на енергийния министър Драгомир Стойнев с руския заместник-министър на енергетиката Анатолий Яновски, обаяви БНР.
Яновски беше лаконичен: „Разговаряхме за енергийното сътрудничество, за развитието му и за въпросите, които стоят пред страните ни. Обсъждахме въпросите, свързани с реализацията на "Южен поток", и въпросите, свързани с "Белене", тоест това беше първата опознавателна среща с вашия министър. Договорихме се да дадем задачи на компаниите, които се занимават с реализацията на тези проекти, за да може те да ускорят диалога помежду си".
На срещата е станало ясно, че строежът на българския участък на газопровода "Южен поток" може да започне до края на тази година. По темата се очаква и становището на енергийното министерство.
Развяването на плашилото „Белене” предизвика мигновенно много остри коментари. Една от първите реакции бе на енергийният експерт Стефан Гамизов.
„Браво, браво, браво другарю Драгомир Стойнев!!! Една седмица министър и днес легнал вече по очи пред руснаците, които са дошли да нагледат резултата от преврата си в България”, коментира лидерът на Гражданска лига на България. Той е категоричен, че новата власт няма време за гражданите, нито за проблемите им, а първо побърза да запълни времето си с назначавенето на хората на енергийната мафия и корпоративната престъпност в ДКЕВР.
„А днес правителството вече се кланя и кълне на господарите”, посочва Гамизов.
Още от Бизнес
Politico: САЩ намекват за връщане на руските банки в SWIFT, но Брюксел решава
Ще има дълга дискусия за много неща по отношение на правилния начин да се върне Русия в международната система, уточнява Скот Бесент
Директорът на "Райнметал": България трябва да е част от европейската отбранителна индустрия
Сътрудничеството на немския концерн с българската оръжейна индустрия евентуално ще се съсредоточи върху производството на барут, като в същото време се изграждат 10 завода
Блумбърг: Тръмп готов да обяви автомобилните налози, дори още тази вечер
Митата вероятно ще бъдат насочени към някои от най-големите автомобилни марки в страни, включително от Япония, Германия и Южна Корея, които са основни търговски партньори на САЩ