Както се и очакваше, Министерският съвет одобри предложението на транспортното министерство концесията на летището в Горна Оряховица да получи единственият кандидат - Консорциум "Гражданско летище Горна Оряховица", пише "Дневник"
С 95% дял в него е акционерното дружество "Кристална вода", занимаваща се с проекти в сферата на водите. Мажоритарен акционер в компанията е "Кей Ар консулт", еднолична собственост на Николай Радославов, представител още на "Авангардстрой". До есента на 2015 г. "Кей Ар консулт" се казва "Зърнести минерални материали", а адресът й е на столичния булевард "Цариградско шосе" 48-50. Там са регистрирани компаниите за почистване, с представител Румен Гайтански, известен с прозвището Вълка, като "ВОЛФ имобилиен", "ВОЛФ лизинг", ВОЛФ АД. Едноличният собственик Радославов е в ръководството и на "Авангардстрой", където капиталът се държи от ВОЛФ и "Волф имобилиен".
Срокът на концесията е 35 години. Концесионерът има гратисен период от влизането в сила на концесионния договор до изтичане на 48 месеца, през който не дължи концесионно плащане. След изтичане на гратисния период той ще извършва годишно концесионно плащане в размер на по-голямата от следните две суми:
- 10 на сто от общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, които са свързани с ползването на обекта на концесия и дължимия ДДС върху сумата, или
- 70 хил. лева без ДДС, коригирана с приложимия за съответния период инфлационен индекс съгласно концесионния договор.
Инвестициите, които концесионерът ще извърши за срока на концесията, са 32 100 000 лева, в това число 22 400 000 лева за първите 4 години от срока на концесията.
Определен е двумесечен срок от влизането в сила на решението на Министерския съвет за сключване на концесионния договор. Министърът на транспорта е определен за орган, който да сключи концесионния договор; да осъществява контрол по изпълнението на концесионния договор; да представлява концедента в правоотношенията, възникнали във връзка с изпълнението на договора, с изключение на тези по прекратяването му; да представлява държавата по дела, които се отнасят до изпълнението на концесионния договор.
"Капитал" припомня, че в случая кандидатът няма опит в оперирането на летище. За да отговори на изискванията, поставени от Министерството на транспорта, държавата в този случай е облекчила тези критерии (след като при първото обявяване на процедурата кандидати не се появиха - бел. ред.) и изискваше компаниите да имат опит в дейности по управлението и експлоатацията на международно летище минимум 5 години, да притежават техническо оборудване и да разполагат с технически лица.
В конкретния случай, за да отговори на изискванията кандидатът, държавата е дала съгласието си 5% дял в консорциума "Гражданско летище Горна Оряховица" да има самото държавно дружество "Летище Горна Оряховица".
В решението на Министерския съвет информация по въпроса липсва.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг