27 Декември, 2025

Скандално: ЧЕЗ реализирал 240% печалба за 2012

Скандално: ЧЕЗ реализирал 240% печалба за 2012

 

Това означава, че в сравнение с 2011 година, приходите на ЕРП-то са скобили с невероятните за нормален бизнес 240%, пише “Телеграф”.

Вероятно чешката компания е докарала този ръст поради признаване на по-малко разходи от регулатора, анализират експрети и припомнят, че около 60 милиона лева са харчени оп перото “външни услуги”, което е най-използваният начин за облагодетелстване без да се плащат данъци.

От отчета става ясно още, че разходите на ЕРП-то за услуги по пренос и достъп са със 153% повече на годишна база и вече надхвърлят 250 милиона лева. Това са разходи, признати от регулатора за съвместими с дейността на дружеството и влизащи в цената на тока, плащана от потребителите.

Тези факти ще са обект на проверка от данъчни и прокурори – ще се търси дали това не е умишлено завишаване на искания за разходи, които вдигнаха още цената на тока у нас.

Засега от трите ЕРП-та декларират, че са спокойни за проверките, защото всичко било в ред с документите. Вероятно са прави и ако има нещо не наред, то със сигурност е в хората от ДКЕВР, които по неизвестни и недоказани причини са приемали на юнашко доверие предлаганите разходи на компаниите и великодушно са оставяли потребителите да ги плащат. 

 

 

Сподели:

Коментари (0)

Златото счупи исторически рекорди – какво следва през 2026 г.?

Златото счупи исторически рекорди – какво следва през 2026 г.?

Цената на благородния метал се повиши с повече от две трети и общо 52 пъти обнови историческия си максимум

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Златото също отбеляза рекордна стойност от 4,531,04 долара за унция

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

В материал на Bloomberg се изтъква, че санкциите срещу агресора принуждават руския петрол да остава все по-дълго в морето, докато Москва и нейните купувачи търсят нови схеми за доставка