"Спиди груп" приключи покупката на логистичната база на СОМАТ в столичния квартал Горубляне. Цената, която мажоритарният собственик на куриерската компания "Спиди" плаща, е 46 млн. лв. Продавач е дружеството "Виена реал естейт", което управлява имотите на германската група Willi Betz в България. Освен собственик на бившия държавен автомобилен превозвач СОМАТ, който през последните години разпродава активи заради финансовите си затруднения, Willi Betz е и генерален вносител на Mercedes в страната чрез "Балкан стар аутомотив", като и там преговаря за партньорство с външен инвеститор.
Сделката е една от най-големите в имотния сегмент за годината, тъй като включва сгради с обща площ над 40 хил. кв.м. В баланса на компанията продавач за 2015 г. активът беше оценен на общо 63.5 млн. лв., от които 21.4 млн. лв. беше оценката на земята от 131 хил. кв.м, а 40.2 млн. лв. на сградите в комплекса (шест по-големи и няколко малки) и под 2 млн. лв. на оборудването. Другата голяма сделка за офисно-логистичен парк – Sofia Airport Center, стана в началото на годината при пазарна оценка от 50-60 млн. евро.
С продажбата, от една страна, СОМАТ кешира недвижимости, за да се разплати с кредитори, а от друга – собственикът на "Спиди" разнообразява бизнеса си, като инвестира и в имоти.
Сделката беше обявена през септември, а Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) я разреши през ноември. Сега за пръв път се обявява цената. От "Спиди груп" уточняват, че значителна част от нея е финансирана с дългосрочен заем от Уникредит Булбанк.
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит