25 Ноември, 2024

"Спиди" купи базата на СОМАТ за 46 млн. лв.

"Спиди" купи базата на СОМАТ за 46 млн. лв.

"Спиди груп" приключи покупката на логистичната база на СОМАТ в столичния квартал Горубляне. Цената, която мажоритарният собственик на куриерската компания "Спиди" плаща, е 46 млн. лв. Продавач е дружеството "Виена реал естейт", което управлява имотите на германската група Willi Betz в България. Освен собственик на бившия държавен автомобилен превозвач СОМАТ, който през последните години разпродава активи заради финансовите си затруднения, Willi Betz е и генерален вносител на Mercedes в страната чрез "Балкан стар аутомотив", като и там преговаря за партньорство с външен инвеститор.

Сделката е една от най-големите в имотния сегмент за годината, тъй като включва сгради с обща площ над 40 хил. кв.м. В баланса на компанията продавач за 2015 г. активът беше оценен на общо 63.5 млн. лв., от които 21.4 млн. лв. беше оценката на земята от 131 хил. кв.м, а 40.2 млн. лв. на сградите в комплекса (шест по-големи и няколко малки) и под 2 млн. лв. на оборудването. Другата голяма сделка за офисно-логистичен парк – Sofia Airport Center, стана в началото на годината при пазарна оценка от 50-60 млн. евро.

С продажбата, от една страна, СОМАТ кешира недвижимости, за да се разплати с кредитори, а от друга – собственикът на "Спиди" разнообразява бизнеса си, като инвестира и в имоти.

Сделката беше обявена през септември, а Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) я разреши през ноември. Сега за пръв път се обявява цената. От "Спиди груп" уточняват, че значителна част от нея е финансирана с дългосрочен заем от Уникредит Булбанк.

Сподели:

UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро

Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни

ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито

Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит