Надявам се до края на март да обявим процедурата за концесиониране на "Летище София". Обещали са ми до седмица-две да е готов с актовете и пускаме процедурата. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски пред журналисти в Министерски съвет.
По думите на Московски анализите показвали, че концесията може да стартира с цена от 550-580 млн. лв. авансово плащане. Той посочи, че концесионният договор ще е за 35 години, а изискването ще е за това време концесионерът да инвестира между 300 и 350 млн. лв.
Той ще трябва да плаща и годишна концесионна такса, която е 2% от приходите на летището. Паралелно с готвената концесия върви и процедурата за нотификация на държавна помощ за БДЖ от Брюксел. Дълговете на националния жп превозвач са 450 млн. лв., в началото на 2015 г. са били над 600 млн. лв.
Московски допълни, че се надява, че с парите от концесията ще бъдат погасени дълговете на БДЖ, а след това може да се купят и нови влакове.
"Безобразно евтини са винетките за тежкотоварни камиони у нас", каза още министърът. Той изрази надежда за по-бързото въвеждане на толсистема за тях.
Московски обясни още, че с ниските такси по международните пътища, които минават през страната ни с нашите данъци субсидираме чуждите превозвачи.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг