Той бе категоричен, че специално за дизела в момента сме на 9 място по скъпи цени, а трябва да сме на първо или второ по най-ниски. Причината за това е в старите е неконкурентно способни технологии на Нефтохим, които сега са собственост на Лукойл. Те не позволяват да се произвежда дизел на европейско ниво и от там идва оскъпяването. Приемливата цена за литър дизел трябва да е не повече от 2.40 лв. с ДДС, смята уволненият министър.
Според него пътят за свалянето на цените на горивата е улесняване на вноса и конкуренцията в страната. Освен това икономистът настоява правителството да защити пред Брюксел по-ниски минимални акцизи за горивата у нас, като те да бъдат обвързани, примерно, с работната заплата или брутния вътрешен продукт.
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит