Светофарна система в етикетите за храните и напитките предлагат големи мултинационални компании.
В тази система е заложено означаването на количеството хранително вещество спрямо порцията.
Мултинационални компании предлагат цветни кодове в етикетите, подобно на светофарите по пътищата, които да ни ориентират за това, колко полезни са продуктите. Използването им ще бъде доброволно.
Новата идея обаче плаши част от производителите, защото вероятно цели щандове могат да „светнат” в червено, заради по-високи нива на определени съставки, които могат да навредят на здравето ни.
В момента таблиците на етикетите на някои продукти са оцветени, което е по-скоро художествено решение, добави Николов. Ако новата идея влезе в сила то производителите ще трябва да променят етикетите си.
Очаква се до края на годината цветните етикети да светнат експериментално по щандовете на магазините в поне няколко европейски държави. Все още се обсъжда дали в България светофарната система също ще влезе в ход.
Цветните кодове със знак за внимание се очаква да влязат експериментално в няколко европейски държави, включително и в България.
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг