Недопустимо е да има такса „празен стол“. Още снощи направихме пълна проверка на заведението, то отговаря на звездите, които има. Но за мен е учудващо като министър и потребител да има такса „празен стол“.
Така министърът на туризма Ангелина Ангелкова коментира скандалната ситуация с ресторант в Созопол, който поискал от свои клиенти да заплатят 80 лева към сметката затова, че вместо 10 човека, каквато е била резервацията, гости на ресторанта били само шест.
По думите й всеки ресторантьор трябва да има план Б, когато има ситуация, в която по-малко хора се възползват от услугата на заведението, от направилите резервация.
Искам да вярвам, че това е единичен случай. Това е много лоша практика, която удря по имиджа на българския туризъм. Затова сме предприели конкретни стъпки, за да не се стига повече до такива ситуации. Не е изключено в такива случаи да се отнемат звезди и лицензи, категорична е министър Ангелкова.
Позиция по темата изрази и Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите. Той припомни за аналогичен скандален случай от миналата година, когато отново в заведения по Черноморието искаха от клиентите да плащат такса "дете". Маргаритов отсече, че тогава са били безкомпромисни и по подобен начин ще се отнасят към всеки случай, в който се нарушават правата на потребителите и клиентите.
Това са нелоялни търговски практики, към които ще бъдем безкомпромисни, ще има санкция и административна, тъй като е необявена услуга, която се представя в касов бон, категоричен беше Маркаритов.
По думите му обаче като цяло стандартът по нашето Черноморие е на добро ниво през този летен сезон.
.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи