Националния превозвач "България Ер" излязоха с официален отговор на нападките, които отправи към управляващите в България нискотарифната авиокомпания Ryanair. Тя посъветва правителството у нас да изберат най-евтиния концесионер за летище София, който да увеличи пътникопотока, а не такъв, който да даде най-високата цена.
В същото време ирландският превозвач вече е сезирал Европейската комисия (ЕК) заради неправомерна държавна помощ, която според него се предоставя на местния превозвач “България Ер”, собственост на холдинга “Химимпорт”.
"Искаме всички, които кацат на летището в София, да си плащат таксите, както ние го правим", обявиха от Ryanair на пресконференция преди дни.
От "България Ер" обявиха, че тези твърдения се базират "изцяло на спекулации и неверни данни, по подобие на предишни изявления на ирландската компания по адрес на националния превозвач". От родната компания допълват, че не смятат да влизат в медийни войни с конкурентите си.
Вижте позицията на "България Ер":
Във връзка с твърденията за България Ер, направени публично от Ryanair на пресконференция, заявяваме, че те се базират изцяло на спекулации и неверни данни, по подобие на предишни изявления на ирландската компания по адрес на националния превозвач.
Ryanair не може да бъде „говорител“ на България Ер по никакви въпроси, свързани с дейността и плановете за развитие на националния превозвач.
Целенасочената негативна кампания срещу България Ер разчитаме като отчаян ход за увеличаване на пазарното присъствие на Ryanair с непазарни средства, в разрез с добрите професионални и етични практики, наложени на българския авиационен пазар. Медийното поведение на Ryanair подсказва, че компанията търси краткосрочни пазарни успехи чрез системно оклеветяване и уронване на престижа на ключов конкурент, за сметка на инвестицията в подобряване на обслужването на пътниците.
Алармираме, че подобно поведение влошава бизнес средата, а най-големият потърпевш от толерирането на нелоялни конкурентни практики ще бъдат потребителите.
Оттук нататък България Ер ще се дистанцира максимално от медийната война, в която Ryanair се опитва да въведе националния превозвач, тъй като считаме подобен род медийно поведение на Ryanair за несъответстващо на добрите бизнес практики - не само в авиационната индустрия, но и във всяка сфера на икономическия живот.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи