Министерството на туризма обяви нова обществена поръчка на стойност от 2 млн. лева, чиято идея е родния туризъм да бъде популяризиран от чужди журналисти и блогъри.
Поредната екстравагантна идея на министър Ангелкова предвижда тези пари да отидат за организацията на турове за 420 журналисти и блогъри, които след това да правят пиар на страната ни като атрактивна туристическа дестинация.
Поръчката е озаглавена "Организиране и провеждане на тематични турове за представители на печатни и електронни медии и блогъри със специализирани туристически рубрики или предавания" и е разделена на 13 обособени позиции. Те ще са както от европейските страни, така също и от Китай, Япония, Индия, Русия, Беларус, Египет, Израел.
Чуждите журналисти ще разгледат основните туристически обекти, както по Черноморието, така и в Родопите, зимни курорти, Еленския балкан и т.н. Предвиден е и отделен тур с дестинация „голф“.
Държавите са подбрани според официалната статистика, отчитаща броя на чуждестранните туристи от различните страни в България за миналата година, които са над 6.5 милиона.
Тази обществена поръчка малко напомня на скандалната "обществена поръчка Хохегер" от преди няколко години, през която похарчени близо 2.5 млн. лева с цел да бъде подобрен имиджа на България в Европа и света.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи