Близо един милиард лева е достигнал оборотът в търговските обекти по Черноморието, съобщават от НАП.
Той е с над 200 млн. лв. повече спрямо същия период на миналата година.
В последните седмици НАП, МВР и митнически служители започнаха контролна кампания в населените места по крайбрежието, която ще продължи без прекъсване до края на туристическия сезон, посочват от агенцията.
Над 500 данъчни инспектори следят за отчитане на обороти и издаване на касови бележки, както и за движението на рискови стоки, включително алкохол и тютюневи изделия. Под постоянно наблюдение са борси и тържища в близост до курортите, като там дежурят денонощно служители на "Фискален контрол".
Първите резултати от кампанията са значителен ръст на отчетените обороти и драстично повишение на фактурирането на едро към туроператори и търговци, работещи в курортите, сочат данни на НАП.
През тази година НАП отново използва подхода на т. нар. открити наблюдения, при които инспекторите присъстват в популярни заведения, дискотеки, ресторанти и паркинги в продължение на дни или седмици, като често по време на наблюдението приходите на обектите са увеличават в пъти.
"Ръст от 200 млн. лв. е отличен резултат. През тази година ни интересува много повече промяната на поведението на търговците, отколкото броят на проверките и наложените санкции. Затова наблюдението на ключовите търговски обекти по цялото Черноморие ще продължи без прекъсване до края на сезона", отбелязва по повод на лятната кампания Васил Панов - директор на дирекцията "Контрол" в НАП.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи