Потребителите да съхраняват документите за туристическите си пътувания и при проблем да търсят съдействие от Комисията за защита на потребителите и Европейските потребителски центрове, призовава Димитър Маргаритов - председател на КЗП, цитиран в съобщение на институцията.
По думите му при ползване на услугите на туроператор, потребителите трябва да проверят неговата надеждност - има ли регистрация и валидна застраховка "професионална отговорност", и каква е неговата история.
Планиращите пътуване трябва да проверят също дали има непосочени или невключени в офертата разходи по пътуването.
Договорът, различните платежни документи, които са доказателство за извършени плащания за туристическия пакет трябва да се пазят, съветват от КЗП. Така в случай на някакъв проблем, те могат да се предявят, включително и пред КЗП, ако съответният туроператор не желае да удовлетвори претенцията.
Потребителите могат да се обърнат за съдействие към някой от офисите на мрежата Европейски потребителски центрове в съответната държава, ако туроператорът не е български, но е в ЕС. Пътуващите извън границите на ЕС, могат да ползват услугите на дипломатически консулски представителства.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи