Държавата е успяла да усвои само 162 хил. лв. за национална реклама
16,7 млн. лв. от Европейския съюз за национална реклама на туризма ни са под въпрос, алармира председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) Байко Байков по време на втората работна среща между бизнеса и местната власт в Казанлък.
По думите му към момента едва 1%, или 162 хил. лв. от европейското финансиране за периода 2007-2014 г. са усвоени.
6,2 млн. лв. от сумата са предвидени за целогодишна реклама на страната ни по водещи европейски телевизии. Въпреки твърденията от страна на държавата, че проектите се изпълняват, реално от сумата не е усвоена и една стотинка.
От 7,2 млн. лв., предвидени за промотирането ни като дестинация в Германия, Русия, Румъния, Украйна, Полша и Швеция са усвоени 109 хил. лв.
За насърчаване на българите да пътуват у нас от заделените 3,1 млн. лв., изпълнението е под 53 хил. лв. 1,5 млн. лв. има и за участието ни в международни борси, но не е похарчена целево и една стотинка, сочи справка в Информационната система за управление и наблюдение (ИСУН).
В същото време дори и проектите да приключат до април 2015 г., спорно е какъв ще бъде реалният ефект от харченето на тези пари. От обещаните 10 млн. лева от бюджета за национална реклама, реално също са усвоени едва около 1% за промоции и кампании.
Не е даден нито лев за подобряване на имиджа на страната ни в онлайн средата,
каквато е световната тенденция. Дори в момента да стартира кампания за зимния сезон, тя ще е фатално закъсняла, обясни Димитър Попов, член на УС на АБТТА. Ако до месец не стартират промоциите за лято 2015 г., от тях също няма да има ефект, допълни той.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи