Причината е, че то предизвика бурно недоволство в социалните мрежи, роди редица шеги и дори официални протестни писма от Съюза на българските художници и от Камарата на дизайнерите в България. Има съмнения и за конфликт на интереси заради участието в проекта на съветничката на бившия икономически министър Трайчо Трайков - Александра Ланг.
В министерството на икономиката разбрали за нередностите наскоро. Оттогава тече проверка на цялата документация около конкурса. Вече са намерени конкретни нарушения и пропуски. След като разследването бъде приключено, папките ще бъдат предадени на прокуратурата, твърди източник на "Стандарт". Обвинителите ще трябва да проверят как е избран изпълнителят на проекта по ОП "Регионално развитие" на стойност 1,6 млн. лв. с ДДС.
Оттук нататък най-вероятен е сценарият, при който изпълнителят на поръчката за новия "Бранд България" ще трябва да обяви нов конкурс за логото, което ни представя пред света. В конкурса ще могат да участват всички творци, художници и дизайнери, а спечелилият ще получи парична награда. Подобен конкурс преди години бе проведен при избора на старото лого на България, което едни оприличават на роза, а други на слънце. Парите за победителя ще бъдат отделени от бюджета на консорциума "Обединение за бранд България", който спечели проекта за 1,6 млн. лв., а няма да се дават допълнително от държавата.
Преправеното лого ще трябва да се съобрази с резултатите от анализите, направени при разработката на бранда. Творците ще трябва да вземат предвид с кои цветове ни свързват в чужбина, с това, че страната ни е позната предимно като морска дестинация, кои са целевите ни пазари.


Коментари (0)