В Проекта за държавен бюджет е предвидено увеличаване на парите за туристическа реклама с около 30%, като те ще достигнат близо 11 млн. лв. Новината съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова в интервю за БНР. „В момента туризмът е изведен като национален приоритет и на това се дължат рекордите, които отчитаме в сектора“, каза Ангелкова. Тя заяви, че основна цел на министерството е да разходва средствата за реклама максимално ефективно.
„Мисля, че резултатите се виждат – с пъти по-малко средства, ние успяхме да сме конкурентни по отчетените ръстове“, каза министърът на туризма. Тя коментира, че вече са започнали срещите с бранша за подготовката на Лято 2017. „Това е нещо нормално за бизнеса – преговорите между хотелиерите и туроператорите започват обикновено още през октомври. Но в миналите години държавата се е включвала на един много по-късен етап, когато всичко е договорено и разпределено. Ние искаме да обърнем този подход и да участваме в процеса от началото до края, като се опитваме по всякакъв начин да подкрепим българския бизнес“, допълни Николина Ангелкова.
По думите ѝ вече са проведени и срещи с големите туроператори като „Туи“ и „Томас Кук“, които прогнозират 30% ръст по техните програми за следващия летен сезон. В навечерието на зимния сезон се наблюдава ръст на ранните записвания, но по-детайлно картината може да се коментира през декември и януари, отбеляза Николина Ангелкова. Тя потвърди предварителните прогнози за 4,5 – 5% ръст за целия зимен сезон. Засега се регистрира ръст от пазари като Русия, Великобритания, Ирландия, Румъния, Гърция, Сърбия, Македония и Израел.
Още от Туризъм
Български град в Топ 10 на най-добрите дестинации за почивка през 2025
Тя се оглавява от италианския Тулуза
Гръцките моряци удължиха стачката си
Гърция е въодушевена от българската идея за общи туристически пакети в Югоизточна Европа
България и Черна гора вече се обединяват в услуга на презокеанските туристи