Много частни колекционери с откраднати картини ми се обаждат и искат да видят дали изчезналите им платна и творби не са в колекцията на Цветан Василев. Отказвам им оглед, защото това може да стане само с разрешение на прокуратурата. Ако автентичността им се установи на произведенията, ще отидат в българския Лувър. Това обяви по bТВ шефът на Националния исторически музей Божидар Димитров, който сега съхранява произведенията, след като прокуратурата ги иззе.
275 от картините, за които се смята, че са на банкера, са всъщност мои. Това пък твърди Игор Марковски, колекционер, собственик на аукцион и галерия.
Дядо ми завеща преди да умре 1263 броя картини. Някои от тях са именно иззетите от офисите на Цветан Василев, но реално са мои. Става дума за творби на Мърквичка, Васил Стоилов, Атанас Яранов, Златю Бояджиев и др. Търсех място къде да съхранявам тези творби. С договор аз ги предоставих на КТБ, става дума за 400 картини, които да съхраняват, но над 300 не съм оставял тям. Можех да ги взимам и заменям по всяко време. Тоест там бяха на отговорно пазене. Договорът ми е персонално с Цветан Василев, като мажоритарен собственик. Картините ми са иззети без протокол и присъствието на експерт изкуствовед по нареждане на прокуратурата. Да не се случи след време да ми върнат фалшификати, а не оригиналите. Декември тази година ми изтича договорът, той е от 2007 г.
Ако имам проблеми да си ги върна, се съдя Цветан Василев, но знам, че банкерът ги е застраховал, обясни Марковски.
Още от Арт Фактор
Премиера: "Моите истории" на Георги Борисов в Софийска градска художествена галерия
Двутомното издание на бележития български творец ще бъде представено от Тони Николов и Румен Леонидов
HBO попари киноманите: Мини сериалът „Пингвин“ приключи…(Видео)
Базиран на комикси на DC, в него няма супергерои - само обикновени смъртни хора с обичайните си скучни планове за живота
Археолози откриха най-старата азбука в древна гробница в Сирия
Писмеността е датирана около 2400 г. пр.н.е., като тя предхожда с около 500 години други известни азбучни писмености.