24 Ноември, 2024

"Америка за България" се разграничи от скандала в Софийска филхармония

"Америка за България" се разграничи от скандала в Софийска филхармония

Фондация "Америка за България" обяви, че няма общо със спорът в Софийска филхармония и по-никакъв начин не се меси в ръководството на институцията.

От фондацията разпространиха позицията си до медиите, в която отхвърлят обвиненията на диригента Илия Михайлов, че Светлана Терзиева, която е един от мениджьрите на филхармонията, е по някакъв начин свързана с организацията.

"Вторият проблем във Филхармонията е назначаването на г-жа Светлина Терзиева. Директор на програма във фондацията "Америка за България" сега заема най-важната длъжност във Филхармонията - мениджър и управление на творческата дейност. Получава се, че една чужда фондация поставя една от директорките си на най-важната позиция на един национален културен институт и така фондацията се намесва пряко в работата на Филхармонията, превземайки я отвътре. Фондация "Америка за България" де факто си има филхармония. Филхармонията е изпаднала в пълна зависимост от американската фондация", заяви пред БНР Михайлов.

"Фондация "Америка за България" се разграничава от спора между ръководството на Софийска филхармония и диригента Илия Михайлов. Уважаваме свободата и правото на всеки да изразява своето мнение, но когато това засяга други организации, тези твърдения трябва да бъдат подкрепени с факти", гласи съобщението.

"Фондация "Америка за България" подкрепя Софийска филхармония от 2012 година, като оттогава е работила успешно с всички ръководства и екипи на националната институция. В същото време Фондацията е подкрепяла инициативите и музикантите на симфоничните оркестри в Пловдив, Варна, Русе, Стара Загора, Плевен и Разград, защото вярваме, че качественото изкуство трябва да е достъпно за публиката в цялата страна.

Споменаваната в част от публикациите госпожа Светлина Терзиева никога не е била служител на Фондация "Америка за България", а програмен директор в една от многобройните организации, финансирани от нас и ние не можем да определяме последващия й професионален път.

Дейността на Фондация "Америка за България" е прозрачна и цялата информация за всички финансирани от нас над 550 проекта, включително в областта на изкуството и културата, можете да намерите на нашата интернет страница: http://www.americaforbulgaria.org/grants/area/arts/year/all.

Успехът на повечето световни културни институции се дължи на обединените усилия и съвместното финансиране от държавата, общините, фондации, индивидуални и корпоративни дарители. От 2009 година до днес Фондация "Америка за България" е инвестирала в българското изкуство и култура близо 13,5 милиона щатски долара под формата на безвъзмездна финансова помощ. Подкрепата за класическото изкуство в България – музика, опера и балет – заема малка, но съществена част от усилията ни за издигане на признанието за изкуството и културата в България и неговите достойни творци. Тази подкрепа включва:

Финансиране на средните и висши училища по изкуствата за осъвременяване на материалната им база, закупуване на нови музикални инструменти, осъвременяване на учебната програма, популяризиране на творческата дейност на техните възпитаници: Националната музикална академия; НМУ "Любомир Пипков" – София, НУИ "Панайот Пипков" – Плевен, както и други училища от системата на Министерство на културата като НХГ "Илия Петров" и НГПИ "Свети Лука" – София; ПГПИ - Троян, НГПИ - Трявна, Училище по каменоделство - Кунино

Финансиране на фестивали и конкурси за класическа музика: Майсторски клас на Райна Кабаиванска в НБУ; Международен конкурс "Млади виртуози" на НМУ "Любомир Пипков" – София; Перкусионна школа в НУИ "Панайот Пипков" – Плевен; Международен конкурс за камерна музика "Пловдив" на Елмира Дърварова ; "Мартенски музикални дни" в Русе; "Дни на музиката в Балабановата къща" в Пловдив; "Пиано Екстраваганца (Людмил Ангелов)"; Международен балетен конкурс във Варна; "Музиката на Америка" (Кантус Фирмус и Класик ФМ оркестър); "Американски балет за България" (съвместно с Националната опера и балет); Международните конкурси "Панчо Владигеров" в Шумен, "Светослав Обретенов" в Провадия, "Елена Николай" в Панагюрище и други.

Представяне на българската публика на най-добрите образци и творци на българското и световно класическо изкуство: Райна Кабаиванска, Соня Йончева, Светлин Русев, Людмил Ангелов, Евгени Божанов, Веско Пантелеев-Ешкенази, Максим Ешкенази, Елмира Дърварова, Красимира Стоянова, Георги Черкин, Марта Петкова, Красимира Петрова, Джошуа Бел, Мидори, Сара Ченг, Глен Диктеров и много други.

Неформално образование по класическа музика за деца: Фондация "Америка за България" полага усилия за популяризиране на класическата музика сред децата и младите хора в България. До момента инициативата "Фортисимо в клас" е достигнала до 12 000 деца в 39 училища в 6 града в България, а фамилните концерти на "Фортисимо Фамилия" са посрещнали над 25 000 деца и родители.

Фондация "Америка за България" не организира безплатни концерти, с изключение на концертите на открито в рамките на "Фортисимо Фест" в София, Пловдив, Варна, Бургас, Велико Търново и Русе в периода 2010 – 2014. За всички посочени по-горе събития, организаторите продават билети на пазарни цени – към тях има традиционно голям интерес от публиката и те се провеждат пред пълни зали.

Признанието на публиката и на творците ни мотивира да продължаваме да работим за популяризирането на класическото изкуство и да подкрепяме работата на Софийска филхармония и другите културни институции, защото сме убедени, че това е от полза за цялото българско общество."

Сподели:

Премиера: "Моите истории" на Георги Борисов в Софийска градска художествена галерия

Двутомното издание на бележития български творец ще бъде представено от Тони Николов и Румен Леонидов

HBO попари киноманите: Мини сериалът „Пингвин“ приключи…(Видео)

Базиран на комикси на DC, в него няма супергерои - само обикновени смъртни хора с обичайните си скучни планове за живота

Археолози откриха най-старата азбука в древна гробница в Сирия

Писмеността е датирана около 2400 г. пр.н.е., като тя предхожда с около 500 години други известни азбучни писмености.