Инициативен комитет започна подписка на мястото на Царските конюшни да се построи нова и модерна концертна зала в София. Основният инициатор е директорът на Радио "Класик ФМ" Васил Димитров, но идеята се подкрепя от музикалната общност у нас. Музикантите подчертаха, че единствено зала „България” е проектирана като концертна, но тя не е довършена, а и в момента е в много тежко състояние. „както се отчуждават земи, за да се строят пътища, така може и държавата да си върне Царските конюшни. Ако се наложи, може да си ги откупи на същата цена, на която са продадени. Няма нищо невъзможно”, коментира Васил Димитров пред БНР скандала с продадения за жълти стотинки имот в центъра на столицата. Пианистът Георги Черкин също застава зад идеята.
„Зала „България” е единствената, която е пригодена специално за концерти. Но тя няма необходимите съвременни качества и акустика. Бях на концерт в Япония, където в залата се чуваха и най-тихите тонове на пианото”, коментира Черкин. „Американският цигулар и диригент Пинкас Цукерман е идвал в зала „България” и с огромно разочарование и съжаление ни погледна, когато му казахме, че в нея няма помещения за гримьорни”, заяви на свой ред организаторът на музикални събития Даниела Хаджиева. Композиторът и диригент Пламен Джуров също подкрепя идеята за нова концертна зала. „Директорът на Лондонския симфоничен оркестър” ми сподели, че не се е чувствал толкова неудобно по време на концерт, колкото в България”, призна Джуров. Според музикалните дейци многофункционалните зали, които се строят и ремонтират, не могат да заместят акустиката и качествата на специализираните за концерти помещения.
Още от Арт Фактор
В Италия откриха раннохристиянска базилика
Археолозите твърдят, че това откритие вероятно демонстрира по-мащабна византийска строителна програма
С академично тържество СУ „Св. Климент Охридски“ ще отбележи патронния си празник
В 11.00 часа Академичният съвет на Софийския университет начело с ректора проф. Георги Вълчев ще поднесе венец пред паметника на св. Климент Охридски
Почина бащата на българския експериментален театър Николай Георгиев
"Изследователят на непознатото, мисионерът, Човекът, Будителят в истинския смисъл на думата"