24 Ноември, 2024

ГЕРБ разораха дюните – престъплението е факт

ГЕРБ разораха дюните – престъплението е факт

 

Дайджест по темата за продажбата на земи публична държавна собственост от Министерството на земеделието и храните в защитените територии до Несебър

Промяната на предназначението на терена от 29 дка в района на град Несебър е иницирано от частен инвеститор през 2007 год. Процедурата е по чл.14б от стария Закон за горите, която има разписана процедура за изключване на терени от ДГФ при разширяване на урбанизираните територии.

(Закон за горите (1999 г.) Чл. 14б. За строителство на обекти по чл. 14, ал. 1, т. 1 и 2 и ал. 4, както и за създаване на нови или разширяване границите на съществуващи отделни урегулирани поземлени имоти извън урбанизираните територии (населени места и селищни образувания), собственикът или заинтересуваното лице прави искане пред изпълнителния директор на Изпълнителната агенция по горите за предварително съгласуване на изключването на горите и земите от горския фонд.

(2) За изключване на гори и земи от горския фонд и за включването им в строителните граници на урбанизираните територии (населени места и селищни образувания) кметът на общината прави искане пред изпълнителния директор на Изпълнителната агенция по горите за предварително съгласуване.

(3) За предварително съгласуване за изключване на гори и земи от горския фонд се представя задание, изготвено в съответствие с разпоредбите на Закона за устройство на територията. Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по горите се произнася с мотивирано становище в едномесечен срок от постъпване на искането. .)

След проведена процедура на 02.12. 2008 год. изключен от горския фонд 28.916 дка ДГФ от ДЛС Несебър , на основание чл.14 б от стария закон за горите .

През ноември 2012 г. на основание параграф 5 от новия закон за горите процедура се довършва, продава се урбанизирана територия, след оценка на лицензирани оценители от камерата на оценителите.

Междувременно с провеждане на процедурата по Закона за горите влизат в сила НАТУРА 2000 (екологичната мрежа в частта и за защитените зони по чл.6 ал.1 т.1 и 2 от Закона за биологичното разнообразие) в частта и за опазване на природните местообитания и местообитанията на видовете от Директива 92/43/ЕЕС и Закона за устройство на Черноморското крайбрежие . Тези два закона – ЗБР и ЗУЧК налагат лимитиращи и ограничителни режими за използването на терените в НАТУРА 2000 и зона „А“ и зона“Б“ на черноморското крайбрежие;

(Закон за биологичното разнообразие –

Чл. 6. (1) Защитени зони се обявяват за:

1. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2007 г.) опазване на типовете природни местообитания по Директива 92/43/ЕИО на Съвета за опазване на естествените местообитания и на дивата флора и фауна, посочени в приложение № 1;

2. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2007 г.) опазване на местообитания на видове по Директива 92/43/ЕИО на Съвета за опазване на естествените местообитания и на дивата флора и фауна - за видовете животни и растения, посочени в приложение № 2; )

( Закон за устройство на черноморското крайбрежие –

Чл. 6. (1) Крайбрежната плажна ивица е обособена територия, съставена от отделни морски плажове, представляваща част от морския бряг към прилежащата му акватория.

(2) Морският плаж е обособена територия, представляваща част от крайбрежната плажна ивица, покрита с пясък, чакъл и други седиментни или скални образувания в резултат на естествени или изкуствено предизвикани процеси на взаимодействие на морето със сушата.

(3) Морските плажове са изключителна държавна собственост.

(4) Публична държавна собственост, която не може да бъде обявена за частна, са:

1. морските плажове;

2. брегоукрепителните и брегозащитните системи и съоръжения за предпазване от вредното въздействие на водите, изградени в имоти - държавна собственост, извън границите на населените места;

3. прилежащите на морето крайбрежни езера, лагуни, лимани и влажни зони;

4. пясъчните дюни;

5. островите, включително и изградените от човешка дейност.

(5) Публична общинска собственост, която не може да бъде обявена за частна, са брегоукрепителните и брегозащитните системи и съоръжения за предпазване от вредното въздействие на водите, с изключение на тези по ал. 4, т. 2.

(6) Границите на обектите по ал. 4 и 5 се определят чрез преки геодезични измервания и се отразяват в кадастралната карта и в имотния регистър по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.

(7) За обектите по ал. 4 и 5 се изработват специализирани карти, регистър и информационна система по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър. Условията и редът за изработването и поддържането на специализираните карти, регистъра и информационната система се определят с наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството

С РМС N0122/02.03.2007 г. Министерският съвет приема Списък на защитените зони за опазване на дивите птици и списъка на защитените зони за опазване придродните местообитания и на дивата флора и фауна. Част от този списък е защитената зона с код BG0000574, име Ахелой- Равда- Несебър,на територията на обшините Несебър и Поморие.

Общата територия на Защитената зона „ Ахелой – Равда – Несебър „ е 39283.80 ха, от които територия 743.66 ха и акватория 3181.85 ха. В Приложение І на Директива 92/43/ЕЕС, като обект на защита в ЗЗ BG 0000574 “Ахелой-Равда-Несебър” са предвидени и следните местообитания:

Код Име % Покритие Площ - дка

2110 Зараждащи се подвижни дюни.- 1.75% 6 874,7 дка

2120 Подвижни дюни с Am-mophila arenaria по крайбрежната ивица (бели дюни). 0.45% 1 767,8 дка

2130 Неподвижни крайбрежни дюни с тревна растителност (сиви дюни). 0.8024% 3 152,1дка

2180 Облесени дюни 0.26% 1 021,4 дка

Общо дюни 12 816,0 дка

В ИЗПЪЛНЕНИЕ НА АНГАЖИМЕНТА СИ ПО ВЛЕЗЛИЯ В СИЛА ЗУЧК ПРЕЗ 2008 Г. АГЕНЦИЯТА ПО ГЕОДЕЗИЯ, КАДАСТЪР И КАРТОГРАФИЯ ПОДГОТВЯ И СТАРТИРА ПРОЦЕДУРИ ЗА ИЗРАБОТКА НА „Изработване на ортофотоплан на Черноморското крайбрежие на Ребуплика България, кадастрална карта и кадастрални регистри, едромащабна топографска карта в мащаб 1:5000, специализирани карти съгласно Закона за устройство на черноморското крайбрежие и специализирани карти за устройствено планиране на населени места „.

 

ДО ЛЯТОТО НА 2009 Г. ПРОЦЕДУРИТЕ ЗА ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ СА ПРОВЕДЕНИ, ИЗБРАНИ СА ИЗПЪЛНИТЕЛИ ПО ПОРЪЧКИТЕ, НО ПОРАДИ ОБЖАЛВАНЕ ПРЕД КЗК НЕ СА СКЛЮЧЕНИ ДОГОВОРИТЕ. СЛЕД ТОВА КЗК РАЗРЕШАВА СКЛЮЧВАНЕТО НА ДОГОВОРИТЕ, КОИТО СА ЩЕЛИ ДА ОПРЕДЕЛЯТ ГРАНИЦИТЕ НА ЗАЩИТЕНИТЕ ЗОНИ, ДА СЕ НАНЕСАТ ДЮНИТЕ, ДА СЕ ОПРЕДЕЛЯТ ГРАНИЦИТЕ НА ЗОНИТЕ „А“ И „Б“, КОИТО ОПРЕДЕЛЯТ ОГРАНИЧЕНИЯТА НА РЕЖИМА ЗА ЗАСТРОЯВАНЕ В ТЯХ. НОВОТО ПРАВИТЕЛСТВО НА ГЕРБ ПРЕКРАТЯВА ПРОЦЕДУРИТЕ И ОСТАВЯ НА „СУБЕКТИВНАТА ПРЕЦЕНКА“ НА КОМПЕТЕНТНИТЕ ОРГАНИ, КЪДЕ ИМА ДЮНИ И КЪДЕ НЯМА.

АКО ДОГОВОРИТЕ ЗА СПЕЦИАЛИЗИРАНИТЕ КАРТИ И ДРУГИТЕ ПРОДУКТИ СА ИЗПЪЛНЕНИ , КЪМ 2010 Г. Е ЩЯЛО ДА ИМА ИЗРАБОТЕНИ КАРТИ С НАНЕСЕНИ ГРАНИЦИ НА ЗАЩИТЕНИТЕ ЗОНИ И ХАРАКТЕРА НА МЕСТООБИТАНИЯТА СЪГЛАСНО ЗАКОНА ЗА БИОЛОГИЧНОТО РАЗНООБРАЗИЕ.

НЕ СЛУЧАЙНО ПРЕДХОДНОТО ПРАВИТЕЛСТВО НЕ Е ФИНАЛИЗИРАЛО ПРОЦЕДУРА НА ПРОДАЖБА НА ТЕЗИ ДЪРЖАВНИ ЗЕМИ, НЕЗАВИСИМО ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЦЕДУРАТА ПО ЗАКОНА ЗА ГОРИТЕ ОТ 1999 Г., А Е ИЗЧАКВАЛО ДА СЕ РЕАЛИЗИРАТ ИЗРАБОТВАНЕТО НА КАРТИТЕ ПО ЗАКОНА ЗА УСТРОЙСТВО НА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ ЗА ДА СЕ УСТАНОВИ ЯСНО РЕЖИМА НА ЛИМИТИРАНЕ И ОГРАНИЧЕНИЕ ВЪРХИ ЗОНИТЕ И ТЕРИТОРИИТЕ, КОИТО ДА ОБСОНОВАТ ПОСЛЕДВАЩИ РЕШЕНИЯ.

ПРЕСТЪПЛЕНИЕТО НА СЕГАШНОТО ПРАВИТЕЛСТВО НА ГЕРБ Е ФАКТ.

НАЛИЧИЕТО НА ДЮНИТЕ В ЗАЩИТЕНАТА ЗОНА „АХЕЛОЙ – РАВДА – НЕСЕБЪР“ Е БЕЗСПОРНО И, АКО СА БИЛИ ИЗРАБОТЕНИ СПЕЦИАЛИЗРАНИТЕ КАРТИ , ОТ 2010 Г. Е ЩЯЛО ДА ИМА ЯСНА ГРАНИЦА НА Т.НАР. „СИВИ ДЮНИ“, КОИТО ПО СИЛАТА НА ЗУЧК, МОГАТ ДА БЪДАТ САМО ПУБЛИЧНА ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ И СЛЕДОВАТЕЛНО НЕ МОГАТ ДА СЕ ПРОДАВАТ. ИМЕННО БЕЗДЕЙСТВИЕТО И ПРЕСТЪПНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА МРРБ ПРЕЗ 2009 Г., КОГАТО ПРЕКРАТЯВА ДОГОВОРИТЕ НА АГКК ЗА ИЗРАБОТКАТА НА ТЕЗИ СПЕЦИАЛИЗРАНИ КАРТИ, ОТВАРЯ ВЪЗМОЖНОСТТА ДА СЕ „ФИНАЛИЗИРА ПРОЦЕДУРАТА НА ПРЕДХОДНОТО ПРАВИТЕЛСТВО“. ЗАЯВЛЕНИЕТО ЗА ПРОДАЖБА НА ИМОТА Е ПОДАДЕНО В ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА АГЕНЦИЯ ПО ГОРИТЕ НА 16.06.2009 Г. . И ПРОЦЕДУРАТА НЕ Е ФИНАЛИЗИРНА ДО ДЕКЕМВРИ 2012 Г..

ОБЩИНА НЕСЕБЪР НЯМА НИКАКВА ВИНА, И ТЯ Е ИЗПЪЛНИЛА ЗАКОНОВИТЕ СИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА БАЗА НА ДОКУМЕНТИ ПРЕОДСТАВЕНИ И ОТ ЦЕНТРАЛНАТА ВЛАСТ И ВЪЗЛОЖИТЕЛИТЕ НА ИНВЕСТИЦИОННОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ.

БОЙКО БОРИСОВ НЕ Е СПРЯЛ НИЩО, ЗАШОТО ПЪРВО НЯМА ТАКИВА ПРАВОМОЩИЯ, А И В НАСТОЯЩИЯ КАЗУС ПРИ ОТСЪСТВИЕ НА СПЕЦИАЛИЗИРАНИ КАРТИ, КОИТО ДА ОТРАЗЯТ ГРАНИЦИТЕ НА ДЮНИТЕ, КОЕТО Е НАПРАВЕНО УМИШЛЕНО, ДЕФАКТО ПРОЦЕДУРАТА НА МЗХ ИЗГЛЕЖДА „ЗАКОННА“, МАКАР И БЕЗКРАЙНО „НЕМОРАЛНА“. ТОВА ДЕЙСТВИЕ ОБАЧЕ БЕЗ САНКЦИЯТА НА БОЙКО БОРИСОВ Е НЕВЪЗМОЖНО!

СЕГА НЕЗАБАВНО ТРЯБВА ДА СЕ ИСКА НЕ САМО ДА СЕ НАЛОЖИ КОНТРОЛ НА ПУП-ОВЕТЕ И ОУП-ОВЕТЕ, НО И В ИЗКЛЮЧИТЕЛНО УСКОРЕН ПОРЯДЪК ДА СЕ ИЗРАБОТЯТ ВСИЧКИ НЕОБХОДИМИ КАРТИ.

Сподели:

Видовден за нарушителя на конституцията дон Радев

Има път за освобождаването от зависимостите и изграждане в страната ни на правов ред, в който няма да има недосегаеми

Радев със 121 депутати и редовно правителство?

Такова единодушие между ПП, Възраждане и Доган може да се постигне само, ако има руска заповед, а Радев им е обещал големи порции от служебните министерства

Вземете се в ръце – нужна е коалиция срещу политическата бесовщина!

На българския парламент трябва да пише: „Разединението прави безвремието“