На моите колеги ще кажа - да бъдат спокойни, да ми помогнат, защото моят успех е техен успех. Това каза в ефира на БНТ новият генерален директор на БНР Александър Велев, спечелил конкурса за поста след сериозна конкуренция.
Той обясни, че реформа в радиото се прави трудно, но той ще заложи на доказани професионалисти, за да промени националната медия, която за жалост е загубила голяма част от своята аудитория.
Неосъществена структурна и административна реформа е големият проблем в БНР. Не са на ниво и нашите програми, защото загърбихме младите хора, публиката ни е доста застаряваща. В този смисъл, от една страна, е задължително да бъде осъществена напълно цифровизацията на системата и от друга – програмите на БНР да бъдат качени в интернет, за да бъдат достъпни до по-широка публика и особено до младите. Освен това, тъй като не може да бъде избегната конкуренцията, трябва да намерим други форми, за да привлечем аудиторията. Смятам, че ако едно сериозно разследване влезе в радиото – тогава ще привлечем и аудиторията. Ние имаме добра кореспондентска мрежа, от където може да се подават темите, така че да заинтригуваме нашите слушатели, посочи Велев.
Част от промяна новият директор на БНР вижда и в промяна във философията за финансиране на медията. Държавното финансиране не е непозната практика в Европа, но би могло това да става и чрез създаването на фонд „Радио“, в който парите да постъпват под формата на такси, както е в Германия.
Велев бе категоричен, че съставите на БНР ще бъдат запазени, защото медията освен информационна е и културна институция.
Съставите на радиото са нашето национално богатство, те си имат място в БНР. Ние имаме един от най-добрите симфонични оркестри, а детският радиохор разнася славата на България по цял свят. Да не забравяме, че радиото е културна институция и това е нашият принос към културата, подчерта новият шеф на държавната медия.
Според него вече е трудно да се говори за упражняване на натиск над БНТ, предвид многото медии, които има вече на пазара.
Натискът над медиите отива в историята, защото има голяма конкуренция. Наистина сега е много по-малко влиянието на радиото, затова трябва да се постараем да си върнем загубените територии, категоричен бе новият медиен директор.
Още от България
Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!
Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.
КНСБ: Ако хората не получат обещаното увеличение на заплатите, ще излязат на улицата
"Когато ДДС ставката беше намалена - тези 20% не намалиха цената на брашното и хляба"