5 Декември, 2025

​ДАНС: Стрелката е вероятна причина за катастрофата в Хитрино

​ДАНС: Стрелката е вероятна причина за катастрофата в Хитрино

Незаключената входна стрелка на гарата в Хитрино е вероятна причина за железопътната катастрофа на 10 декември и последвалия ад. Това са установили агентите на ДАНС, работили на място на инцидента, а изводите им са депозирани в секретното деловодство на съда в Шумен, съобщава "24 часа". Справката изплува от пледоарията на русенския адвокат на подсъдимия машинист Димитър Михнев по време на гледане на искането на прокуратурата за постоянна мярка за неотклонение на машиниста, което беше прието от съда. Делото се гледа само ден преди Михнев да навърши 41 години утре. 

Прокурорът по делото Маргарита Георгиева поиска Михнев, който е бил машинист „първо лице“ на влака, да остане в ареста за постоянно заради изключителната обществена опасност на престъплението, довела до смъртта на 7 души и раняването на други 26. Задължение на Михнев е било да следи за всички знаци и светлинни сигнали. Не е оправдание за високата скорост и това, че в други случаи влакът е минавал директно без спиране, тъй като според събраните доказателства цялата локомотивна бригада е била запозната с телеграма за промяна, предвиждаща спиране на трети отклонителен коловоз. Машинистът Михнев си усложнил положението и с това, че в понеделник – само три дни след катастрофата, започнал да разпродава недивжимости и продал своя имот в Габровско. 

Прокуратурата поиска постоянен арест и за втория машинист Радослав Петков. От думите на прокурора стана ясно, че влакът е тръгнал от Бургас с 13 минути закъснение, което на моменти се е увеличило на 30 минути, но в крайна сметка машинистите са наваксали и композицията с 26 вагона пристигнала в Хитрино вместо в 6:02 часа, в 5:37 часа. При влизането на първата стрелка скоростта на влака е била 80 км в час, а на стрелка номер 5 – 78 км в час. Автоматичната спирачка се е задействала едва 17 метра преди стрелка номер 1, като не е предприето екстремно спиране. Показанията на светофора са давали разрешение за влизане по трети отклонителен коловоз със скорост до 40 км в час. Според разпита на свидетели влак 90 570 много често при преминаването си през гара Хитрино е бил пускан директно направо по коловоз номер 2 без спиране. И в този случай обаче има ограничение на скоростта от 60 км в час. 

Сподели:

Коментари (0)

Румен Петков: Кирил Петков трябва да носи отговорност за призивите протестиращите да тръгнат към политическа централа

Румен Петков: Кирил Петков трябва да носи отговорност за призивите протестиращите да тръгнат към политическа централа

"Закриването на Комисията по досиетата е закъсняло, а едни 10 милиона просто си отлитат. Няма причина БСП да променя позицията си за Комисията „Сорос“, смята той 

Повреден руски танкер от сенчестия флот може да заседне край Ахтопол

Повреден руски танкер от сенчестия флот може да заседне край Ахтопол

Не е ясно по какъв начин плавателният съд е навлязъл в българските териториални води.

Божидар Божанов: Лъжа е, че без редовно правителство еврозоната ще се провали

Божидар Божанов: Лъжа е, че без редовно правителство еврозоната ще се провали

"Всякакви технически аспекти на влизането в еврозоната вече трябва да са изпълнени"