България би могла да се превърне в своеобразен мост за китайските стоки и да отвори "Пътя на коприната" към Централна и Западна Европа, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски в отговор на депутатски въпрос за транскаспийския транспортен коридор, предава скопското електронно издание „Локално“, цитирана от "Фокус"
Министърът припомни, че на 7 ноември 2013 г., в рамките на втория Международен бизнес форум за транспорт и логистика "Новият път на коприната", проведен в гр. Астана, Казахстан, лидерите на три от водещите компании в региона - "Национална казахстанска компания Темир Золи" АД, "Азербайджански железници" АД и "Грузински железници" АД, се обединиха около идеята за създаване на координационен комитет за развитието на Транскаспийскяит Международен транспортен маршрут (TMTM) с цел увеличаване на товарните маршрути между Европа и Азия.
ТМТМ е инициатива на транспортни и логистични фирми от Китай, Казахстан, Азербайджан, Грузия и Турция за товарен транспорт от Китай до Европа и обратно на транскаспийския път около Русия.
През април 2016 г. компаниите "KTZ Експрес", "ADY Експрес", "GR - Логистика и терминали", "Азербайджанска Каспийска корабна компания" АД и "ADY Контейнер" подписаха споразумение за създаване на Международен Транскаспийски транспортен консорциум, който си поставя следните задачи: разработване на логистични продукти с висока степен на ориентация към клиента; търсенето на клиентите, както на изток, така и на запад, за повишаване на ефективността на използването на съществуващия флот; организация и мониторинг на транспортните контейнери на ТМТМ;
Установяването на трайни отношения с чуждестранни партньори в основните търговски страни на консорциума, спомага за привличането на по-голям товарен трафик, който използва ТМТМ и неговите услуги. През декември 2016 г. е взето решение за създаване на Международна асоциация "Транскаспийски международен транспортен маршрут", който започна работа през февруари следващата година.
Членовете на Асоциацията са търговски или нетърговски организации, които се интересуват от сътрудничеството със Сдружението и могат да подпомогнат неговото развитие Има три вида членство в Асоциацията: постоянен член, асоцииран член и партньор. Всеки член трябва да заплаща възнаграждение за разглеждане на документи, като за постоянния е 1000 долара, а за придружаващите го - 300 долара. След като членството бъде одобрено, трябва да се плащат годишни вноски - за постоянни членове 77 500 долара, а за асоциирани - 22 500 долара.
Още от България
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит