Изводите след трагедията в Хитрино могат да се направят, след като се направи пълния анализ на инцидента. Това каза пред БНТ Настимир Ананиев - депутат от РБ и председател на парламентарната комисия по транспорт. По думите му, много от релсите у нас, които минават през населени места, са строени преди много години и те се намират в жилищни райони.
"По принцип влизането в район на гара ограничението е 60 км/ч, когато влакът се движи по права линия. Това означава, че ще мине през гарата, но няма да спре. Когато обаче трябва да отбие по отклоняващия коловоз, ограничението е 40 км. Всъщност това е била ситуацията на тази композиция, той като на следващата гара Висока поляна е чакал пътнически влак, който е трябвало да се размине в Хитрино с тази композиция с цистерните. Може би една от хипотезите, че влакът се е движил с по-висока скорост е довело до тази катастрофа, но това ще кажат разследващите", обясни Ананиев.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас