"Национални телевизии проявяват рецидивиращ идиотизъм - продължават да рекламират "резултати от социологически изследвания" направени - о, Боже - от "социологическите агенции" Мъди Яна и Кукумявка Харис...", написа на страницата си във Фейсбук известният политолог Огнян Минчев.
В атрактивен коментар, провокиран от последните проучвания на две социологически агенции - "Медиана" и "Сова Харис", той изразява и своята доста критична позиция към медиите, които дават трибуна на родните социолози.
“Зная, че става дума за пари - псевдо-социологическият монопол около Би Би Йес Йес винаги е разполагал с неограничени ресурси за политически пи-ар. Само че поне националните телевизии е крайно време да се убедят в няколко очевидни неща.
Първо, има съществена разлика между истински сондаж на общественото мнение и платена пи-ар акция, леко маскирана като демоскопия. В България вече и кучетата знаят разликата между двете и кой с коя от двете професии се занимава.
Второ, когато Койо Койев се появи в едно предаване, зрителите остават с впечатлението, че всичко останало в предаването също е чиста лъжа. А това не е вярно - телевизията често насажда "разумното, доброто, вечното" (Остап Бендер, "Златният телец").
Трето, да смяташ своите зрители за идиоти е много опасно в средносрочен план - който не вярва, нека пита лидера на партия България Без Цецо (Василев) къде е сега доскоро поверената му телевизия Седем без нещо. Репутацията на лъжливото овчарче не пречи на псевдо-социологическия монопол, но може да закопае всяка - дори и най-надутата и високомерна медия”, коментира политологът.
Още от България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен